LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] al 2 jaar wachten op terudraaien van fouten door belasting
al 2 jaar wachten op terudraaien van fouten door belasting
Ik kleine zelf standige samenwonend met partner die in ziektewet zit en zoon van 13. In 2012 kreeg mijn partner bij zijn toenmalige werk een tegemoet koming van 10000 euro en daarmee zou stoppen bij deze baas. Een eenmalige tegemoetkoming! Over 2013 kregen we eerst de juiste berekeningen over dat jaar, maar ineens werd dat verandert en heeft de belasting ons weer belast voor 10000 euro. Hier natuurlijk direct over bezwaar ingedient. En ook over 2014 heeft de belasting ons belast over een extra 10000 euro. Ook weer bezwaar over ingedient. Nu eind 2016 dit hele jaar nog geen toeslagen ontvangen voor Huur, zorg en kindgebonden budget. Hebben ze ook dit jaar meerdere keren overheids vorderingen gedaan, al 2 jaar bezig dat dit recht gezet zou worden. Maar ik Ben ten einde raad en heb totaal geen vertrouwen in de belasting, We komen er financieel nu niet meer uit en vraag me af waarom we zo gestraft worden. Ik kan me door stress nog maar moeilijk aan man werk zetten en mijn vriend zit al anderhalf jaar thuis met depressie en zware burnout. Ik weet het niet meer
Re: al 2 jaar wachten op terudraaien van fouten door belasting
Als u al twee jaar bezig bent om dit recht te zetten, wat niet zo heel moeilijk zou moeten zijn, dan gaat dat nooit lukken.B Backers schreef:Ik kleine zelf standige samenwonend met partner die in ziektewet zit en zoon van 13. In 2012 kreeg mijn partner bij zijn toenmalige werk een tegemoet koming van 10000 euro en daarmee zou stoppen bij deze baas. Een eenmalige tegemoetkoming! Over 2013 kregen we eerst de juiste berekeningen over dat jaar, maar ineens werd dat verandert en heeft de belasting ons weer belast voor 10000 euro. Hier natuurlijk direct over bezwaar ingedient. En ook over 2014 heeft de belasting ons belast over een extra 10000 euro. Ook weer bezwaar over ingedient. Nu eind 2016 dit hele jaar nog geen toeslagen ontvangen voor Huur, zorg en kindgebonden budget. Hebben ze ook dit jaar meerdere keren overheids vorderingen gedaan, al 2 jaar bezig dat dit recht gezet zou worden. Maar ik Ben ten einde raad en heb totaal geen vertrouwen in de belasting, We komen er financieel nu niet meer uit en vraag me af waarom we zo gestraft worden. Ik kan me door stress nog maar moeilijk aan man werk zetten en mijn vriend zit al anderhalf jaar thuis met depressie en zware burnout. Ik weet het niet meer
U schrijft dat u zelfstandig ondernemer bent, schakelt u toch uw administratiekantoor in om de zaak vlot te trekken. Mocht u helemaal zelf uw administratie doen, dan is het wellicht verstandig om in ieder geval uw belastingzaken uit handen te geven aan een administratiekantoor.
Ik heb een accountant die dit allemaal voor ons doet (hij doet mijn belasting al vanaf dat ik 18 ben en op mezelf ging wonen), hij komt ook op kantoor van de belastingdienst. Daar vertellen ze hem dat het bijna allemaal in orde is. En dan komen er toch weer aanslagen en overheidsvorderingen. Deze overheidsvorderingen zou de belastingdienst binnen 2 weken weer terug storten, inmiddels 5 weken verder en zijn er alweer overheidsvordringen gedaan. Nu zijn onze rekeningen leeg en kan ik ook geen materialen meer inkopen voor mijn bedrijf. Maar u kunt dit kennelijk heel snel recht trekken? Iets wat onze accountant die al ruim 40 jaar in het vak zit en voor meerdere grote bedrijven de belastingzaken doet die lukt het niet. Alhoewel de belasting steeds verteld dat het nu opgelost wordt.....Het vreemde blijf ik ook vinden dat de aanslagen over 2013 eerst allemaal correct waren en daarna door de belasting weer veranderd zijn en hebben ze weer die eenmalige bonus ook voor 2013 gerekend en voor 2014 en 2015 en 2016
En net wat u zegt het lijkt ons en onze accountant ook niet zo moeilijk om dit recht te trekken. De accountant heeft alle bewijzen van onze inkomens en uitgaven en toch houd de belasting het erbij dat mijn vriend ieder jaar kennelijk een oprot premie krijgt van 10.000 euro, alleen deze is nergens terug te vinden, niet in papieren niet op onze rekeningen. We hebben alle bewijzen en die liggen ook bij hen! Onze accountant rekent altijd alles helemaal uit zoals het moet.