LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] algemene heffingskorting

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
zandloper1982

algemene heffingskorting

Ongelezen bericht door zandloper1982 »

Ik ben gestopt met werken omdat de kinderopvang kosten de spuigaten uitliepen.
Nu heb ik gehoord dat ik de algemene heffingskorting maandelijks kan laten uitbetalen.
Maar mijn man krijgt wel een voorlopige aanslag,en ik niet.
Achterop mijn man zijn voorlopige aanslag staat alleen dat ik fiscaal partner ben,en verder geen financiële gegevens over mij,maar puur van hem.
Maar nu vraag ik mij af in dat bedrag wat hij ontvangt daar zit toch niet mijn heffingskorting in verwerkt of wel?
Maar dat van hemzelf?

Kan ik nu zelf een voorlopige aanslag aanvragen? En mijn heffingskorting aanvragen.
Of krijgt mijn man dan ineens minder??
Wie ooh wie helpt mij?

En nog een vraag ik heb parttime op freelance basis vorig jaar gewerkt en 4760,- verdient,heb ik over 2013 ook nog recht op heffingskorting.
En hoeveel.

Ter info mijn man draagt genoeg belasting af.

Groetjes zandloper

fisbel

Re: algemene heffingskorting

Ongelezen bericht door fisbel »

U kunt voor 2013 geen voorlopige aanslag (teruggaaf) meer aanvragen. De aanvraag moet vóór 1 april 2014 gebeuren.

U hebt inkomen gehad in 2013. De algemene heffingskorting en arbeidskorting worden voor dit inkomen toegepast. U behoudt dus uw eigen heffingskorting. U hoeft daardoor geen belasting te betalen over uw inkomen van € 4760. Een klein deel van de heffingskortingen wordt niet benut, maar wel aan u uitbetaald als u gezamenlijk aangifte 2013 doet. De teruggaaf zal een paar honderd zijn.

Voor 2014 kunt u een voorlopige teruggaaf aanvragen. Als u geboren bent na 1962 is dat € 1262 (60% van € 2103) Dit bedrag wordt in maandelijkse termijnen uitbetaald. Voor de aanvraag, lees hier

zandloper1982

Aangifte voor 2013 hebben we gedaan voor 1april.

En ik heb ook idd gelezen dat ik er recht op heb voor 2014,maar mijn vraag is eigenlijk heeft de voorlopige teruggave van mij straks voor 2014 ,invloed op die van mijn man?

Jantje7

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Het recht op "aanrechttoeslag" en de uitbetaling daarvan heeft geen invloed op het belastbaar inkomen van uw man, dus ook niet op de eventuele teruggave over 2014.

zandloper1982

Dank jullie voor de antwoorden!!

Gesloten