LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alleenstaande ouder toeslag en kamerverhuren

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
petrasusan

alleenstaande ouder toeslag en kamerverhuren

Ongelezen bericht door petrasusan »

Zijn er hier alleenstaande ouders die de toeslag krijgen uitbetaald door de belasting terwijl ze ook een kamer verhuren.
Ik heb een huurcontract gemaakt maar weet ook dat er geduvel komt vd belasting als je langer dan 6 mnd p jaar met een ander dan je kind samenwoont.
je dient inzichtelijk te maken dat je geen economische eenheid vormt...
graag ervaringstips aub???????

priewjet

Re: alleenstaande ouder toeslag en kamerverhuren

Ongelezen bericht door priewjet »

Verhuurt u die kamer nou echt of is het contract voor de schijn opgemaakt. U spreekt denk ik niet voor niets van "samenwonen". Me dunkt dat er ook betalingsbewijzen van de huur overgelegd moeten kunnen worden.

petrasusan

ik verhuur wel degelijk.
contract en betaalbewijzen aanwezig.
maaaar de alleenstaande oudertoeslag ontvang je alleen als je alleen met je kind woont. je moet aannemelijk maken dat je geen econ. eenheid vormt met iemand anders die stat ingeschrven. dat kan ik dus middles dat contract en en de betaalbewijzen maar ik ben bang dat dat niet voldoende is. daarom vraag ik ervaringsdeskundigen om tips. zodat ik alles netjes kan tonen a d belastingen.

jor

Ongelezen bericht door jor »

het is vervelend voor u maar dat word niet geaccepteerd door de belasting. het is onmogelijk aan te tonen ook al heb je bonnetjes.Men gaat uit van samenwonen.In mijn omgeving is iemand wie door deze constructie in de problemen is gekomen.

petrasusan

gelukkig heb ik toestemming v d verhuurders fima
geen huurtoeslag nodig.

maar zou er dan niemand zijn die weet hoe je het aan moet tonen.

mylo1

Ongelezen bericht door mylo1 »

ja dat kan ik wel !

Je moet aan kunnen tonen dat je geen gemeenschappelijk huishouden voert...eigen slaapkamer en absoluut niets van de huurder in jouw kasten ..alles in zijn eigen kamer!
Niet gezamenlijk eten..want koken doe je niet voor een huurder!
Alles maar dan ook alles moet gescheiden zijn
Gebruikt hij jou koelkast?...stikkers op alles wat van hem/jou is...wassen doet hij zelf etz etz
Het is best moeilijk...maar je wordt al snel onder een huishouden beschreven...ook als je samenwoont met broer/zus/moeder of vader
Mijn broer heeft dit meegemaakt.[dacht iemand te helpen die in scheiding lag]..en zelfs het gezamenlijk gebruik van de computer werd hier onder berekend

Denk dus goed na of dit het waard is?

Daarom is het vandaag de dag moeilijker om een ander te helpen en bij te staan..omdat al je subsidies ingehouden worden[als je zelf niet zo veel verdient] jammer is dat :(

Gesloten