LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto op andere naam ivm beslaglegging
Auto op andere naam ivm beslaglegging
Beste heren,
Ik heb een moeilijk vraagstuk. Een vriend van mij heeft een mogelijke beslaglegging op zijn privé goederen ivm achterstallige betalingen aan de belastingdienst. Nu krijg ik de vraag gesteld of ik de auto volledig op mijn naam wil zetten, echter hij zelf of zijn vrouw de bestuurder blijft. Mag dit en kan dit juridisch en kan beslaglegging op zijn auto hiermee worden voorkomen? Wie heeft hiermee ervaring?
Graag jullie advies.
RROEL
Ik heb een moeilijk vraagstuk. Een vriend van mij heeft een mogelijke beslaglegging op zijn privé goederen ivm achterstallige betalingen aan de belastingdienst. Nu krijg ik de vraag gesteld of ik de auto volledig op mijn naam wil zetten, echter hij zelf of zijn vrouw de bestuurder blijft. Mag dit en kan dit juridisch en kan beslaglegging op zijn auto hiermee worden voorkomen? Wie heeft hiermee ervaring?
Graag jullie advies.
RROEL
Re: Auto op andere naam ivm beslaglegging
Wat denk je zelf, of dit opvalt of niet.
Als je vriend zegt, jij hebt de auto gekocht, dan heeft hij ook weer geld om de BD te betalen.
Gratis weggeven, ja dat geloven zij ook niet, of wel?
Als je vriend zegt, jij hebt de auto gekocht, dan heeft hij ook weer geld om de BD te betalen.
-
Nou...
Besef je wel dat, op het moment dat de auto op JOUW naam staat, JIJ voor alles verantwoordelijk bent, zoals verzekering, verkeersboetes en noem de hele rataplan maar op? En dat, als HIJ bijvoorbeeld een ongeluk krijgt, dat het ten koste gaat van JOUW no-claim?
Eigenlijk is het niet zo moeilijk, of wel dan?
Besef je wel dat, op het moment dat de auto op JOUW naam staat, JIJ voor alles verantwoordelijk bent, zoals verzekering, verkeersboetes en noem de hele rataplan maar op? En dat, als HIJ bijvoorbeeld een ongeluk krijgt, dat het ten koste gaat van JOUW no-claim?
Eigenlijk is het niet zo moeilijk, of wel dan?
ik denk dat je vriend daar geen fluit mee opschiet. het is natuurlijk gewoon weglopen voor je verantwoordelijkheden. het verschuldigde bedrag moet linksom of rechtsom gewoon betaald worden.
jij kan een auto niet verzekeren als de regelmatige bestuurder geen lid is van jouw gezin.
als je zijn auto op jouw naam zet, zonder dat je daarvoor betaald kan dat zelfs gezien worden als een gift, waardoor je wel eens een aanslag van schenkingsrecht kan krijgen.
kortom, niet doen
jij kan een auto niet verzekeren als de regelmatige bestuurder geen lid is van jouw gezin.
als je zijn auto op jouw naam zet, zonder dat je daarvoor betaald kan dat zelfs gezien worden als een gift, waardoor je wel eens een aanslag van schenkingsrecht kan krijgen.
kortom, niet doen
Niet doen mijns insziens
-
Dus dan kan er, aangezien de vraag afdoende beantwoord is, verder wel een slotje op?
Meedoen aan verduistering zou dan ook nog naar mij als ' goede vriend' bedeeld kunnen worden toch?
Graag nog even antwoord, dan kan er idd een slotje op.
Hoor het en dank voor advies
RROEL schreef:Meedoen aan verduistering zou dan ook nog naar mij als ' goede vriend' bedeeld kunnen worden toch?
Lees dat nog eens, daarmee ben je de klos.
Of het verduistering is, weet ik niet.
Het slotje doet de moderator, als hij vind dat het genoeg is, maar geen witte angora, mits hij gepromoveerd is.
Dus ga gewoon door met je topic.
eleven schreef:Wat denk je zelf, of dit opvalt of niet.
Hier kan een slotje op.
Dan moet je een PB naar de moderator sturen.RROEL schreef:Hier kan een slotje op.
Nog los van een schenking, kan de Belastingdienst deze transactie heel makkelijk onderuit halen als geen zakelijke prijs betaald worden. De Belastingdienst kan namelijk op grond van benadeling van schuldeisers de transactie terugdraaien.
Los daarvan kan de Belastingdienst bodembeslag leggen.Dan wordt beslag gelegd op alles zich in de macht van de schuldeisers bevindt. In gewoon Nederlands: op alle roerende zaken ongeacht wie de juridische eigenaar daarvan is.
Mocht je dit plan toch doorzetten, dan moet je je afvragen wie de verzekering, belasting, boetes, onderhoud, apk-keuring enz gaat betalen.
Los daarvan kan de Belastingdienst bodembeslag leggen.Dan wordt beslag gelegd op alles zich in de macht van de schuldeisers bevindt. In gewoon Nederlands: op alle roerende zaken ongeacht wie de juridische eigenaar daarvan is.
Mocht je dit plan toch doorzetten, dan moet je je afvragen wie de verzekering, belasting, boetes, onderhoud, apk-keuring enz gaat betalen.
-
niet doen dus!RROEL schreef:Beste heren,
Graag jullie advies.
RROEL