Een poos terug hebben wij belasting aangifte gedaan via een belasting adviseur. Dit was gewoon een man die het particulier deed.
De hele aangifte ging goed, hij gebruikte het programma die elke consument ook gebruikt. Maar aan het eind van de aangifte vroeg hij of hij onze digiD mocht noteren. Dus via een word bestandje moesten wij onze digiD gegevens noteren (gebruikersnaam + wachtwoord!!)
Maar nu bedenk ik mij: een paar jaar terug had ik zelf aangifte gedaan en toen kreeg je bij de laatste pagina te zien " aangifte afdrukken of aangifte verzenden ". Wanneer je dan op verzenden drukt moet je gelijk je DigiD invoeren. Maar meneer heeft dus nu onze DigiD gegevens terwijl wij het ook gelijk in zijn computer konden invoeren toen hij drukte op aangifte verzenden. Dat kost maar 20 seconden.
Wij hebben een adviseur genomen op aanraden van schoonouders. En nu twijfel ik toch over of hij in zijn recht staat qua onze digiD gegevens vragen? of niet...
Met die gegevens zou hij (als hij daar zin in heeft) ons leven zuur kunnen maken. Overal op internet staat dat je je DigiD gegevens niet mag weggeven. En om bijv fraude te voorkomen zal zo'n iemand toch nooit om de gegevens vragen? Of zie ik het helemaal verkeerd?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belasting adviseur
Re: Belasting adviseur
Natuurlijk moet je nooit je DigiD code afgeven! Zo snel mogelijk wijzigen en de 'adviseur' eens goed aan het verstand brengen dat zijn manier van handelen volstrekt niet door de beugel kan.
En ondanks dat dit overal staat en jij dit weet, doe je het toch?Overal op internet staat dat je je DigiD gegevens niet mag weggeven. En om bijv fraude te voorkomen zal zo'n iemand toch nooit om de gegevens vragen?
Wijzig je wachtwoord en de adviseur heeft niets meer aan dit bestandje..
Ik heb ook iemand die het voor mij doet maar dit vraagt dit echt niet.angelique93 schreef:De hele aangifte ging goed, hij gebruikte het programma die elke consument ook gebruikt. Maar aan het eind van de aangifte vroeg hij of hij onze digiD mocht noteren. Dus via een word bestandje moesten wij onze digiD gegevens noteren (gebruikersnaam + wachtwoord!!)
Als alles is ingevuld schuift ze laptop naar mij toe en vul ik me digi D in en stuur het op.
Ik zou niet alleen je wachtwoord veranderen maar ook je toegangsnaam en nooit meer geven aan wie dan ook.