| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belasting betalen??
Belasting betalen??
Hoeveel belasting betalen na een belastingvrije schenking van € 2.129,- aan een bekende en een belastingvrije schenking van € 2.129,- aan een minder bekende die daarna een samenlevingscontract aangaan en fiscaal partner worden door aankoop woning.
Re: Belasting betalen??
Dit al gelezen, dat zou voldoende moeten zijn: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... king_doen/
Mijn tip: doe de schenking comtant, niemand die het weet........
Mijn tip: doe de schenking comtant, niemand die het weet........
@BL2
Dank voor de link. Iets duidelijker. Nu gaat het verhaal dat ze minimaal 2 jaar op het zelfde adres moeten zijn ingeschreven voordat ze worden gezien als of ze een samenleving contract zijn aangegaan. Dat zou ik alsnog graag bevestiging van willen hebben.
Uw tip heb ik nu nog even niet gelezen......
Dank voor de link. Iets duidelijker. Nu gaat het verhaal dat ze minimaal 2 jaar op het zelfde adres moeten zijn ingeschreven voordat ze worden gezien als of ze een samenleving contract zijn aangegaan. Dat zou ik alsnog graag bevestiging van willen hebben.
Uw tip heb ik nu nog even niet gelezen......
De tweejaarstermijn is inderdaad van toepassing. Lees hier
@fisbel
Dank je voor uw reactie. Ondanks dat het me niet geheel, duidelijk is heb ik nu vertrouwen er in. Heb echt een hekel aan belasting betalen als dit te omzeilen is.
Dank je voor uw reactie. Ondanks dat het me niet geheel, duidelijk is heb ik nu vertrouwen er in. Heb echt een hekel aan belasting betalen als dit te omzeilen is.
-
stofzuigertje
Een alternatief is niet samen wonen maar op kamers gaan wonen......
Die huur tot €400,- per maand is niet belastbaar.......
Verder minder rechten voor huurder maar ook diverse voordelen.
Een woning kopen en dan op kamers gaan wonen????stofzuigertje schreef:Een alternatief is niet samen wonen maar op kamers gaan wonen......