Graag zou ik willen weten of de aankoop van onze woning aangegeven dient te worden in de Belastingaangifte 2014 of dat deze valt onder de Belastingaangifte voor het jaar 2015.
Het is namelijk zo dat wij de koopakte hebben getekend in 2014, maar de sleuteloverdracht en het passeren van de hypotheekakte is gebeurd in 2015.
Alvast dank.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belastingaangifte 2014, aankoop woning
Re: Belastingaangifte 2014, aankoop woning
Als ik het goed begrijp, zijn er in 2014 geen hypothecaire kosten gemaakt. Voor het passeren van de hypotheek en het laten opstellen van de hypotheek- en transportakte betaal je kosten aan de notaris. Deze eenmalige kosten zijn gemaakt in 2015, dus ook pas aftrekbaar in de aangifte van 2015. Ook hebben er in 2014 geen hypotheekbetalingen plaatsgevonden.
Bouwrente die betaald is vóór het afsluiten van de voorlopige koopovereenkomst is niet aftrekbaar. Bouwrente betaald ná het afsluiten van de voorlopige koopovereenkomst is wel aftrekbaar.
Lees ook hier
Bouwrente die betaald is vóór het afsluiten van de voorlopige koopovereenkomst is niet aftrekbaar. Bouwrente betaald ná het afsluiten van de voorlopige koopovereenkomst is wel aftrekbaar.
Lees ook hier
Re: Belastingaangifte 2014, aankoop woning
Ik ben dan toch wel benieuwd welke kosten je in 2014 gemaakt hebt.