Ik heb een situatie die voor mij een beetje onduidelijk is. Ik ben getrouwd en woon in Nederland. In 2014 woonde mijn man in Frankrijk en werkte hij ook in Frankrijk. voor een Franse bedrijf. Ik werkte en werk tot nu toe in Nederland. Moet mijn man aangifte doen over het jaar 2014?? Is hij binnenlandse belastingplichtige?? Wij hebben verder geen schulden geen bezittingen etc.
Rara wie weet wat ik moet doen??
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belastingaangifte fiscaal partner (jaar in buitenland)
Belastingaangifte fiscaal partner (jaar in buitenland)
Laatst gewijzigd door Radar op 25 jun 2017 08:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid
-
hänschen klein
Re: Belastingaangifte fiscaal partner (jaar in buitenland)
Geen fiscaal partner
Het kan voor u interessant zijn dat in afwijking van de regel dat gehuwden altijd elkaars fiscale partner zijn , in de Wet inkomstenbelasting niet als partner wordt aangemerkt een persoon die geen inwoner is van Nederland en die niet kiest voor behandeling als binnenlandse belastingplichtige. Zolang uw man niet in Nederland woont en niet vraagt om als binnenlands belastingplichtige te worden behandeld, is hij dus wel uw man maar niet uw fiscale partner.
Voor verdere/toekomstige vragen kunt u ook gewoon de belastingtelefoon/buitenland vragen.
Het kan voor u interessant zijn dat in afwijking van de regel dat gehuwden altijd elkaars fiscale partner zijn , in de Wet inkomstenbelasting niet als partner wordt aangemerkt een persoon die geen inwoner is van Nederland en die niet kiest voor behandeling als binnenlandse belastingplichtige. Zolang uw man niet in Nederland woont en niet vraagt om als binnenlands belastingplichtige te worden behandeld, is hij dus wel uw man maar niet uw fiscale partner.
Voor verdere/toekomstige vragen kunt u ook gewoon de belastingtelefoon/buitenland vragen.
-
stofzuigertje
Waar was Uw man belastingplichtig?
Die verklaringen uit Frankrijk voorkomt dubbele aanslag.
Je hoeft maar in 1 land te betalen maar ze mogen er wel naar vragen omdat sommige nergens betalen.
Daarom eisen ze vaak het bewijs.
Voor Uw aangifte hier kan het zelfde gelden als de Franse belastingdienst naar zijn vrouw vragen.
Die verklaringen uit Frankrijk voorkomt dubbele aanslag.
Je hoeft maar in 1 land te betalen maar ze mogen er wel naar vragen omdat sommige nergens betalen.
Daarom eisen ze vaak het bewijs.
Voor Uw aangifte hier kan het zelfde gelden als de Franse belastingdienst naar zijn vrouw vragen.
Dus je woonde alleen in Nederland of ook in Frankrijk?liefke schreef:Ik heb een situatie die voor mij een beetje onduidelijk is. Ik ben getrouwd en woon in Nederland. In 2014 woonde mijn man in Frankrijk en werkte hij ook in Frankrijk. voor een Franse bedrijf. Ik werkte en werk tot nu toe in Nederland. Moet mijn man aangifte doen over het jaar 2014?? Is hij binnenlandse belastingplichtige?? Wij hebben verder geen schulden geen bezittingen etc.
Rara wie weet wat ik moet doen??