LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belastingaangifte toont gegevens van ander persoon
-
- Contacteer:
Belastingaangifte toont gegevens van ander persoon
Als ik inlog met mijn digid om belastingaangifte 2015 te doen en mijn opgeslagen aangifte probeer op te halen worden de eerder ingevulde gegevens van mijn partner getoond. Mijn eerder ingevulde gegevens zijn verdwenen. DIt is gebeurt doordat woensdagavond 30 maart 2016 de servers van de belastingdienst plat gingen en ik uit het systeem werd gegooid. Opnieuw inloggen lukte die avond niet meer.
Toen inloggen de volgende wel lukte bleek dat de verkeerde gegevens getoond werden en mijn eigen gegevens verdwenen waren. Nu kreeg ik de gegevens van mijn partner te zien. Op zich niet zo erg, maar het hadden dus ook gegevens van een vreemde kunnen zijn. Ben ook benieuwd aan wie mijn gegevens getoond worden.
Heb gebeld met de belastingtelefoon om mijn eigen gegevens teruggezet te krijgen. Dat kon dus niet. Vonden het ook helemaal geen probleem, moest ik de foute aangifte met de gegevens van mijn partner, maar weggooien en mijn eigen gegevens opnieuw invullen.
De belastingtelefoon is in het geheel niet coöperatief en wilde verder geen moeite doen om:
- naar de oorzaak van de fout te zoeken (DIGID blijkt dus toch niet zo veilig te zijn, waar moet ik dat dan melden)
- mijn eigen gegevens weer op te halen en terug te zetten (op de site van de belastingsdienst staat dat bij het invullen van de aangifte bij iedere akkoordverklaring de gegevens opgeslagen worden)
Toen inloggen de volgende wel lukte bleek dat de verkeerde gegevens getoond werden en mijn eigen gegevens verdwenen waren. Nu kreeg ik de gegevens van mijn partner te zien. Op zich niet zo erg, maar het hadden dus ook gegevens van een vreemde kunnen zijn. Ben ook benieuwd aan wie mijn gegevens getoond worden.
Heb gebeld met de belastingtelefoon om mijn eigen gegevens teruggezet te krijgen. Dat kon dus niet. Vonden het ook helemaal geen probleem, moest ik de foute aangifte met de gegevens van mijn partner, maar weggooien en mijn eigen gegevens opnieuw invullen.
De belastingtelefoon is in het geheel niet coöperatief en wilde verder geen moeite doen om:
- naar de oorzaak van de fout te zoeken (DIGID blijkt dus toch niet zo veilig te zijn, waar moet ik dat dan melden)
- mijn eigen gegevens weer op te halen en terug te zetten (op de site van de belastingsdienst staat dat bij het invullen van de aangifte bij iedere akkoordverklaring de gegevens opgeslagen worden)
-
- Contacteer:
Re: Belastingaangifte toont gegevens van ander persoon
Ook nu lukt het niet om in te loggen. Krijg wel de volgende informatie:
Bent u al begonnen met het invullen van uw aangifte inkomstenbelasting op Mijn Belastingdienst? Dan zijn de gegevens die u al hebt ingevuld, bewaard. Wanneer u later terugkomt, kunt u doorgaan waar u gebleven bent.
Is dus niet waar.
Bent u al begonnen met het invullen van uw aangifte inkomstenbelasting op Mijn Belastingdienst? Dan zijn de gegevens die u al hebt ingevuld, bewaard. Wanneer u later terugkomt, kunt u doorgaan waar u gebleven bent.
Is dus niet waar.
Misschien heeft u op woensdag avond, voordat het systeem plat viel, getracht om samen aangifte te doen?
Mogelijk is dat de oorzaak dat de gegevens van uw partner bewaard zijn gebleven.
Mogelijk is dat de oorzaak dat de gegevens van uw partner bewaard zijn gebleven.
Log eens in met de Digid van uw partner, misschien komen uw gegevens dan wel naar voren.
Er worden dus geen gegevens van een "ander" getoond, maar die van uw partner, u moet beslist ook met haar digid ingelogd hebben, om de vooringevulde gegevens te downloaden.
Er worden dus geen gegevens van een "ander" getoond, maar die van uw partner, u moet beslist ook met haar digid ingelogd hebben, om de vooringevulde gegevens te downloaden.
-
- Contacteer:
Ja, in een andere sessie was ik met haar gegevens ingelogd. En als ik met haar digid inlog krijg ik de helft van haar ingevulde gegevens te zien. Feit blijft dat gegevens verkeerd terecht komen. Dus zo goed zijn de systemen en de veiligheid van digid niet.
De bewering van de belastingdienst:
"Bent u al begonnen met het invullen van uw aangifte inkomstenbelasting op Mijn Belastingdienst? Dan zijn de gegevens die u al hebt ingevuld, bewaard. Wanneer u later terugkomt, kunt u doorgaan waar u gebleven bent." is dus blijkbaar onwaar. Waar zijn mijn gegevens dan gebleven?
De bewering van de belastingdienst:
"Bent u al begonnen met het invullen van uw aangifte inkomstenbelasting op Mijn Belastingdienst? Dan zijn de gegevens die u al hebt ingevuld, bewaard. Wanneer u later terugkomt, kunt u doorgaan waar u gebleven bent." is dus blijkbaar onwaar. Waar zijn mijn gegevens dan gebleven?
Zal ik je eens wat vertellen? Ook bij de belastingdienst werkt men met mensen en computers. En beiden maken wel eens een fout. Wat is nu je punt?
U was niet met haar gegevens ingelog, maar met haar digid, zodat u en haar vooringevulde gegevens kon downloaden en de uwe. Maar als u niet op bewaar geklikt hebt, worden die niet bewaard. Nu was er blijkbaar een crash tijdens uw sessie en is de boel helemaal overhoop gegooid. Uw gegevens kwijt en de hare voir de helft. Dan kan gebeuren met een crash.
Toch geen probleem? U moet toch alle gegevens ook zelf hebben? Vul die in.
Toch geen probleem? U moet toch alle gegevens ook zelf hebben? Vul die in.
-
- Contacteer:
Mijn punt is dat ze dingen beloven die ze niet waar maken.
Vermeld dan niet:
"Bent u al begonnen met het invullen van uw aangifte inkomstenbelasting op Mijn Belastingdienst? Dan zijn de gegevens die u al hebt ingevuld, bewaard. Wanneer u later terugkomt, kunt u doorgaan waar u gebleven bent."
Vermeld dan niet:
"Bent u al begonnen met het invullen van uw aangifte inkomstenbelasting op Mijn Belastingdienst? Dan zijn de gegevens die u al hebt ingevuld, bewaard. Wanneer u later terugkomt, kunt u doorgaan waar u gebleven bent."
-
- Contacteer:
@tijger1: er bestaat helemaal geen bewaar knop. Alleen op ieder invulscherm een 'Akkoord', en die heb ik allemaal opgevoerd. Maar blijkbaar worden die in een buffer bewaard die dus niet opgeslagen wordt. Erger: gegevens worden dus verkeerd gekoppeld. Nu zie ik de gegevens van mijn partner, maar waar zijn mijn gegevens gebleven? Aan welke id zijn die gekoppeld?
Nu moet ik dus alles nog een keer opzoeken en opnieuw invullen. Toch weer een uurtje of twee werk.
Nu moet ik dus alles nog een keer opzoeken en opnieuw invullen. Toch weer een uurtje of twee werk.
Een uurtje of twee werk? Hebt u tien banen en tien bankrekeningen? Doe niet zo overdreven. En die gegevens had u toch al opgezocht, want u moet wel de gegevens van de belastingdienst controleren.
Ik zou in box3 de schadevergoeding laten verrekenen. Wel het servetje met de berekening bewaren hoor.