Hippo1 schreef:D2Freak30 en ik verschillen dus van mening.
Ik heb niet voor niets het voorbeeld aangehaald van McCarthy, die heel wat verwoeste carrières en levens op zijn naam heeft staan.
En wat te denken van Stasipraktijken? In de D.D.R. kwam het geregeld voor dat kinderen hun eigen ouders aanbrachten vanwege onvaderlandslievende daden of gedachten, o.i.d.
En neem China, waar al heel wat mensen ter dood zijn gebracht of voor lange tijd in werkkampen zijn opgesloten vanwege opvattingen en acties die de plaatselijke partijbonzen onwelgevallig waren.
Zucht. En dan:
Hippo1 schreef:[Ik blaas helemaal niets op, maar probeer e.e.a. in een wat breder perspectief te zetten, dat is alles.
Dit is geen breder perspectief, dit is het aanhalen van allerlei zinloze dingen die hier niets mee te maken hebben. Als jij het verschil niet kunt of wilt zien tussen een anonieme tip en een dictatuur, dan is er iets goed mis met je.
Heb je al antwoord van de staatsecretaris? Ik denk dat deze persoon je klacht net zo serieus neemt als ik dat doe. Verder is het doel van je antwoorden mij volstrekt onbekend.
Maar even wat kolen op het vuur in deze discussie. In Rotterdam heb je zgn. 'Interventieteams' die zonder enige 'verdenking' zomaar je huis binnen mogen komen. Tja, wat vinden jullie daar nu van?
WillemV schreef:Maar even wat kolen op het vuur in deze discussie. In Rotterdam heb je zgn. 'Interventieteams' die zonder enige 'verdenking' zomaar je huis binnen mogen komen. Tja, wat vinden jullie daar nu van?
Blijkt dus dat er 48 klachten zijn van 25.000 bezoekjes per jaar. Deze interventieteams dienen zich aan regels te houden, maar dat gebeurd niet altijd blijkt uit dit stuk. Dat is jammer en daar mag natuurlijk iets aan gedaan worden.
Ook staat er dat de criminaliteit sinds de komst van het interventieteam sterk is afgenomen. Dat lijkt mij een serieus pluspunt waarbij de tientallen klachten in het niet vallen.
D2Freak30 schreef:Dit is geen breder perspectief, dit is het aanhalen van allerlei zinloze dingen die hier niets mee te maken hebben. Als jij het verschil niet kunt of wilt zien tussen een anonieme tip en een dictatuur, dan is er iets goed mis met je.
D2Freak noemt de V.S. dus een dictatuur. Mag hoor, maar wel een beetje dom.
De situaties die ik noem betreffen allemaal gevallen van ongefundeerde, niet zelden anonieme verdachtmakingen. Dat komt helaas niet alleen in dictaturen voor.
Maar sluit gerust uw ogen, droom maar lekker verder.
[quote="D2Freak30"]Ben je nu bezig om je zin door te drukken of krijg je een harde plasser van het gevoel een wereldverbeteraar te zijn?
Ik heb even geaarzeld of ik ook op dit stukje tekst zou reageren, maar eigenlijk hoeft het niet, het spreekt voor zich.
Over omhoog gevallen gesproken.
De discussie is inmiddels off topic. Wij sluiten daarom de discussie. Wilt u verder paten over de onderwerpen die er in deze discussie zijn bijgesleept, gelieve dan een nieuw topic te openen.