LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst toeslagpartner

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Heidy

Belastingdienst toeslagpartner

Ongelezen bericht door Heidy »

Ik heb een brief gekregen dat ik in 2012 en 2013 een toeslagpartner heb. Mijn toeslagpartner is mijn moeder????
Ik bel hierover met de belastingtelefoon. Ik zou hierover worden teruggebeld voor woensdag 20 februari.
Ik wordt niet teruggebeld. Nog een keer bellen. Weer wordt er gezegd dat ik wordt teruggebeld voor 27 februari. Dit is weer niet gebeurt, Nog een keer bellen. Ik vertel dat ik maar niet wordt teruggebeld.
Ja mevrouw u wordt heus wel teruggebeld hierover u moet geduld hebben. Het staat in het systeem.
Belastingdienst leuker kunnen ze het WEL maken, niet makkelijker.

crazyme

Re: Belastingdienst toeslagpartner

Ongelezen bericht door crazyme »

Heidy schreef:Ik heb een brief gekregen dat ik in 2012 en 2013 een toeslagpartner heb. Mijn toeslagpartner is mijn moeder????
Ik bel hierover met de belastingtelefoon. Ik zou hierover worden teruggebeld voor woensdag 20 februari.
Ik wordt niet teruggebeld. Nog een keer bellen. Weer wordt er gezegd dat ik wordt teruggebeld voor 27 februari. Dit is weer niet gebeurt, Nog een keer bellen. Ik vertel dat ik maar niet wordt teruggebeld.
Ja mevrouw u wordt heus wel teruggebeld hierover u moet geduld hebben. Het staat in het systeem.
Belastingdienst leuker kunnen ze het WEL maken, niet makkelijker.
Ze hebben ook een site. (echt waar)

En daar staat prima beschreven hoe het zit met de toeslagpartner.

(neemt niet weg dat een terugbelafspraak gewoon moet worden nagekomen)

fisbel

Ongelezen bericht door fisbel »

U kiest het jaar. U vult in de rekenhulp de vragen in met ja of nee. En vervolgens komt de uitkomst: u hebt géén toeslagpartner OF: u bent toeslagpartners van elkaar.
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulp ... agpartner/

Species8472

Ongelezen bericht door Species8472 »

Ja dat partnerschema van toeslagen is op zich een goed hulpmiddel. Alleen bij de vraag of iemand fiscaal partner van elkaar is gaat vaak fout. In de zin van de (toeslagen)burger weet niet wat dit inhoud en dat partnerschema vraagt het niet goed uit.

Een dochter dat zelf een kind heeft en bij de moeder woont zal een toeslagpartner zijn van de moeder vanwege fiscaal partnerschap.

Sinds het jaar 2012 zijn de regels omtrent fiscaal partnerschap gewijzigd: als er 2 volwassenen op 1 adres wonen en 1 van deze volwassenen hebben een kind (dus hoeft niet samen te zijn) dan zijn ze elkaars fiscaal partner en dus toeslagpartner.

Rene1954

Ongelezen bericht door Rene1954 »

Een vrouw van 32 jaar is in 2013 toeslagpartner met haar demente moeder van 92 omdat ze samen in een huis wonen, omdat haar moeder niet werkt krijgt ze geen kinderopvangtoeslag meer....
Belachelijk. Nederland gaat ten onder aan hun eigen regelgeving en een aantal demente kamerleden zit allemaal domme regels te bedenken waarmee bepaalde doelgroepen de dupe zijn.
Vrouw geadviseerd om haar baan op te zeggen of het kind maar te droppen bij de balie van de beastingdienst

tullie

Ongelezen bericht door tullie »

Jij hebt tenminste nog een brief gekregen. Ik ben er per toeval achter gekomen dat ik ineens een toeslag partner heb. Ik leef al 2 jaar duurzaam gescheiden van mijn man. Tot januari 2013 was hij dan ook niet mijn toeslag partner, wel mijn fiscaal partner. Nu blijkt die regelgeving te zijn veranderd.
Ik bellen naar de belasting dienst want op de site die jullie beschrijven kwam ik er niet meer uit, volgens de ene uitleg had ik geen toeslag partner, weer ergens anders op de site wel. Krijg ik tot 2 x toe een medewerker aan de lijn die bleef volhouden dat we dan geen toeslag partner maar waren, en na aandringen van mijn kant bleek bij navraag ineens dat hij wel mijn toeslagpartner is.
Wil ik dit veranderen op toeslagen.nl kan dat niet eens. Nu moet ik een formulier invullen door mijn ex laten ondertekenen zodat ik voor 4 maanden terug kan betalen (gelukkig geen 12!!)

Gesloten