LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingen in oude woonplaats betalen

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
yols

Belastingen in oude woonplaats betalen

Ongelezen bericht door yols »

Per 31-12-2013 de huur, gas water en licht en alles opgezegd in oude gemeente. per 1 januari 2014 ben ik bij mijn vriendin in andere gemeente gaan wonen. Omdat de gemeentehuizen met feestdagen dicht zijn, heb ik mij op 03-01-2014 in nieuwe gemeente in laten schrijven.
Nu werd er nog steeds automatisch waterschapsbelasting van mijn rekening afgeschreven. Na veel heen en weer geschrijf en gebel, is het per 1 augustus 2014 rechtgetrokken en krijg ik het terug betaald.

Op 6-8-2014 krijg ik hier op mijn woonadres sinds 8 maanden!! een dwangbevel in naam des konings dat ik in oude gemeente nog gemeentelijke belastingen 2014 moet betalen!!!, vreemd nooit geen brief, aanslag of iets dergelijks gehad...ik gebeld met desbetreffende gemeente, ja ik moest gewoon betalen want in januari 2014 woonde ik nog daar, niet dus, maar dat leek de dame aan de telefoon niet te snappen!

Als ik meteen dezelfde dag nog zou betalen, hoefde ik niet de kosten van dwangbevel te betalen....dat vond ik helemaal vreemd, dat is toch toegeven dat ze fout zitten, ik ga hier niet mee akkoord, en zal desnoods voor de rechter komen!
Laatst gewijzigd door Radar op 08 aug 2014 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel topic aangepast.

sjohie

Re: Belastingen in oude woonplaats betalen

Ongelezen bericht door sjohie »

yols schreef:Per 31-12-2013 de huur, gas water en licht en alles opgezegd in oude gemeente. per 1 januari 2014 ben ik bij mijn vriendin in andere gemeente gaan wonen. Omdat de gemeentehuizen met feestdagen dicht zijn, heb ik mij op 03-01-2014 in nieuwe gemeente in laten schrijven.
Nu werd er nog steeds automatisch waterschaps belasting van mijn rekening afgeschreven. Na veel heen en weer geschrijf en gebel, is het per 1 augustus 2014 rechtgetrokken en krijg ik het terug betaald.
Op 6-8-2014 krijg ik hier op mijn woonadres sinds 8 maanden!! een dwangbevel in naam des konings dat ik in oude gemeente nog gemeentelijke belastingen 2014 moet betalen!!!, vreemd nooit geen brief, aanslag of iets dergelijks gehad...ik gebeld met desbetreffende gemeente, ja ik moest gewoon betalen want in januari 2014 woonde ik nog daar, niet dus, maar dat leek de dame aan de telefoon niet te snappen! Als ik meteen dezelfde dag nog zou betalen, hoefde ik niet de kosten van dwangbevel te betalen....dat vond ik helemaal vreemd, dat is toch toegeven dat ze fout zitten, ik ga hier niet mee akkoord, en zal desnoods voor de rechter komen!
Eeuh, als je je op 03-01 hebt ingeschreven in de nieuwe gemeente, woonde je op 01 en 02-01 toch nog in de oude?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

U was op 1 januari inwoner dus moet betalen....

Was U vooraf op 31 december uitgeschreven, die kan ook vooraf....
Eventueel een weekend vakantie huisje en pas na 2 januari inschrijven en je betaalde niets, zelfs gratis huisje....

U betaalde voor elke woning op 1 januari....
Dus bij tijdelijk 2 huizen betaal je dus ook dubbel....

Ik was op 24 december dakloze.... en pas op 3 januari in nieuwe woning en tijdelijk alles opgeslagen in Container voor verhuizing dus betaalde ook niets...

Een lange week vakantie en dit kwam zo uit omdat zij voor en tijdens de kerst het huis al wilde maar het nieuwe huis nog niet klaar was...

Omdat U bij een vriendin ging wonen dus niet verhuisde jammer maar dan ben je moeilijk te vinden...
Je had dus begin Januari met terug werkende kracht tot 31 december moeten verhuizen....
Ook de opgezegde huur en leeg opgeleverde huis is een bewijs....

Maar eerst bij de gemeente met bewijs van op 31 december opgeleverde lege woning de datum terug draaien en dan moeten ze wel deze vordering ook terug zetten...

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dus zorg voor bewijs dat je 31 december verhuist bent en laat die datum bij de oude gemeente aanpassen, dan word alles terug gedraaid wegens overmacht omdat zij gesloten waren...

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Veel lokale heffingen zijn tijdstipbelastingen. Dus degene die 1 januari in de woning ingeschreven staat als bewoner of, bij sommige andere heffingen,als eigenaar, moet voor het hele jaar de heffing betalen. In jouw geval had je de pech dat jij voor je oude woning nog moet betalen. Maar je vriendin heeft voor een aantal heffingen weer het geluk dat ze als eenpersoonshuishiuden is aangeslagen.

Overigens wordt bij de koop of verkoop van een woning vaak afgesproken dat de kopers een tijdsevenredig deel van de lasten vergoeden aan de verkopers. Maar dat is dus iets wat je onderling afspreekt en waar de gemeente (of het waterschap of andere organisaties) buiten staat.

Gesloten