ik woon nu sinds 1990 in nederland en heb de belgische nationaliteit.van 1988 tot 1989 heb ik daar een eigen zaak gehad.nu komt de belgische belastingdienst dat ik nog schuld heb en ook van de jaren dat ik hier al woonde (geschat).
verjaart zoiets niet?kunnen zij zomaar de grens overkomen om beslag te leggen?
zou de nederlandse nationaliteit aannemen hier verandering in kunnen brengen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] belastingschuld in belgie
-
Pindakaaspotje
Re: belastingschuld in belgie
***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 29 dec 2011 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
stofzuigertje
Vraag een duidelijke berekening of er wel schuld is want zij eisen dus moeten aantonen over welke jaren je wat en waarom nog moet betalen.
Verder is in België een forum zoeken handiger want hier zitten vooral Hollanders die het alleen maar denken te weten, enkele uitgezonderd...
Verder is in België een forum zoeken handiger want hier zitten vooral Hollanders die het alleen maar denken te weten, enkele uitgezonderd...
Kan Pindakaaspotje een bron noemen waarop bovenstaande informatie / bewering is gebaseerd? Ik lees op een aantal Belgische sites andere informatie, bijvoorbeeld hier of lees hierPindakaaspotje schreef:.....................In belgie verjaart een belastingschuld niet, dus dat gedeelte zal als het terecht is wel betaald moeten worden. ...........................
Er is wel een duidelijk onderscheid tussen directe en indirecte belasting tav verjaringstermijnen. Ook is de wetgeving tav de verjaringstermijnen een aantal keren in het laatste decennium gewijzigd (indirecte belastingen). Te lezen zijn verjaringstermijnen van 3, 5, 7, 10 tot zelfs 15 jaren. Maar niet of nooit verjaren?
De belastingschuld zou overigens door stuiting nog geldend kunnen zijn.
-
Pindakaaspotje
***CENSUUR! TROS RADAR