LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] belastingteruggave 2012

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
wies35

belastingteruggave 2012

Ongelezen bericht door wies35 »

Valt het meer mensen op dat de belastingteruggave 2012 op het laatste nippertje zal worden uitbetaald?
De dienst hoeft geen rente meer te betalen tot 1 juli. Slim hoor.
Eerlijk is eerlijk: als je een naheffing krijgt, betaal je ook pas rente na 1 juli maar ik heb het idee dat die mensen hun aanslag al lang in huis hebben?

Frantic2

Re: belastingteruggave 2012

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik snap niet waar je het over hebt, heb de mijne allang binnen.... Maar ik heb ook direct verstuurd na 1 maart..... En jij?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Nou, wat mij opviel was dat ik wel heel erg vlug een fikse nabetaling moet doen; nota bene vóór de verplichte 1 April opgegeven en in Mei was het: betalen. Voor mij is dit een ongekend snelle wijze van werken bij de Belastingdienst. Deden ze 'vroeger' wel wat langer over plus: je kreeg de 'aanbieding' om de terugbetaling in termijnen te doen. Kan nu ook wel, maar dan moet je zelf actie ondernemen; vroeger stond het erbij geschreven.

Belastingvrouw

Ongelezen bericht door Belastingvrouw »

De belastingdienst maakt een aanslag op op basis van burgerservicenummer. Niet op datum binnenkomst van de aangifte. Tevens wordt er niet (stiekem) eerst een te betalen aanslag opgelegd en dan de te ontvangen aanslagen. Als dit zo in sommige gevallen zo is, is dit puur toeval.

tenormin

Belastingvrouw schreef:De belastingdienst maakt een aanslag op op basis van burgerservicenummer. Niet op datum binnenkomst van de aangifte. Tevens wordt er niet (stiekem) eerst een te betalen aanslag opgelegd en dan de te ontvangen aanslagen. Als dit zo in sommige gevallen zo is, is dit puur toeval.
Heb ik zeker één van de eerste BSN-s. U werkt er waarschijnlijk, belastingvrouw, natuurlijk, neem ik aan, word er niet stiekem een te betalen belasting geheven, die komt open en bloot (in een envelop weliswaar) in de bus. Heb ook al de voorlopige van 2013 moeten betalen, ook al veel eerder dan 'normaal'.

Belastingvrouw

tenormin schreef:
Belastingvrouw schreef:De belastingdienst maakt een aanslag op op basis van burgerservicenummer. Niet op datum binnenkomst van de aangifte. Tevens wordt er niet (stiekem) eerst een te betalen aanslag opgelegd en dan de te ontvangen aanslagen. Als dit zo in sommige gevallen zo is, is dit puur toeval.
Heb ik zeker één van de eerste BSN-s. U werkt er waarschijnlijk, belastingvrouw, natuurlijk, neem ik aan, word er niet stiekem een te betalen belasting geheven, die komt open en bloot (in een envelop weliswaar) in de bus. Heb ook al de voorlopige van 2013 moeten betalen, ook al veel eerder dan 'normaal'.
Nee ik werk er niet, heb alleen veel kennis van de processen van de belastingdienst doordat ik veel met hun te maken krijg met mijn werk. Dus voelt u zich vooral niet aangevallen. Ik leg dus voor u uit dat dit processen zijn en voor uw gevoel u waarschijnlijk altijd sneller moet betalen dan iemand anders. Een voorlopige aanslag in 2013 wordt of automatisch gecontinueerd van 2012 of heeft u hem dit jaar aangevraagd. Het is dan toch alleen maar mooi dat u deze eerder ontvangt dan 'normaal', aangezien u dan de resterende maanden die in het jaar zijn te tijd heeft om te betalen?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

wies35 schreef:Valt het meer mensen op dat de belastingteruggave 2012 op het laatste nippertje zal worden uitbetaald?
De dienst hoeft geen rente meer te betalen tot 1 juli. Slim hoor.
Eerlijk is eerlijk: als je een naheffing krijgt, betaal je ook pas rente na 1 juli maar ik heb het idee dat die mensen hun aanslag al lang in huis hebben?
Nou nee, ik kreeg hem ~3 weken eerder als mijn vriendin, en die van haar is net over gemaakt deze week.

tenormin

Het is dan toch alleen maar mooi dat u deze eerder ontvangt dan 'normaal', aangezien u dan de resterende maanden die in het jaar zijn te tijd heeft om te betalen?
Nou nee, dat ziet u ietsje verkeerd. Als AOW-er kan ik net rondkomen, dus als er betaald moet worden gaat dat in één hap; per maand is dit alles immers niet meer op te brengen? Ja, heb ouderwets gespaard, maar het geld gaat met de ook niet meer gebruikte Concorde, toch geluidsbarrière brekend, uit. De enige troost is dat er meer Nederlanders last hebben van dit probleem :(

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Ik was laat dit jr had een reden ,echt las eind met,kreeg vorige week de envelop.volgens mij do ergens en gisteren stond het erop..

Zal denk ik nu langzaam dan bij iedereen komen

melomaan

Ongelezen bericht door melomaan »

Ik had mijn uitbetaling in mei al binnen. Wat mij dit jaar wel opviel is dat er steeds minder studiekosten aftrekbaar waren. Enkel het collegegeld en de voorgeschreven boeken waren nog aftrekbaar, terwijl de regering aangeeft dat mensen zich moeten bij- (of om-) scholen. Dit wordt financieel steeds moeilijker gemaakt.

Johan1945

Ongelezen bericht door Johan1945 »

Ik heb nog helemaal niets binnen zelfs de teruggave van vorig jaar niet.
Dus heb ik al verschillende keren met de belasting gebeld en daar kreeg ik als antwoord:
dat kan nog wel 10 jaar duren als we dan nog leven.
Normaal moeten ze ook voor 1 juli een bericht hebben gestuurt maar helemaal niets ook al beloven ze een bericht te zullen sturen.
Ik vind dit gewoon belachelijk allemaal maar als je moet betalen dan is het binnen 8 weken en dan weten ze je ook wel te wonen en als ik terug moet krijgen dan weten ze ineens niets meer lijkt het wel.
Al met al heb ik dus helemaal niets meer vernomen sinds april 2012.
Het gaat toch om een bedrag zo rond de 5000 euro die ik nog tegoed heb van ze.

Belastingvrouw

Johan1945. Wanneer de belastingtelefoon geen antwoord kan geven zit uw aanslag waarschijnlijk in een controlegroep. Voor opgaaf van reden waarom het zo lang duurt kunt u een brief schrijven naar uw belastingkantoor voor verzoek opgaaf van reden. Ik snap dat u dan wel weer iets voor moet doen, maar misschien biedt dat duidelijkheid. 10 jaar zou natuurlijk niet kunnen.

tenormin

Belastingvrouw schreef:Johan1945. Wanneer de belastingtelefoon geen antwoord kan geven zit uw aanslag waarschijnlijk in een controlegroep. Voor opgaaf van reden waarom het zo lang duurt kunt u een brief schrijven naar uw belastingkantoor voor verzoek opgaaf van reden. Ik snap dat u dan wel weer iets voor moet doen, maar misschien biedt dat duidelijkheid. 10 jaar zou natuurlijk niet kunnen.
Welnee, belastingvrouw, johan1945 heeft grote duim; kijkt u eens naar zijn datum van inschrijven en antwoorden (nieuw - dat kan) maar ik geloof het 10-jaren plan niet.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als de gebruikersnaam een indicatie geeft van het geboortejaar, dan kan ik mij voorstellen dat ze een jaar nadat het pensioen ingaat, vanwege alle veranderde zaken voor een groot deel van die groep de boel even extra willen controleren. Zou een goede reden voor de vertraging kunnen zijn.

tenormin

kweenie schreef:Als de gebruikersnaam een indicatie geeft van het geboortejaar, dan kan ik mij voorstellen dat ze een jaar nadat het pensioen ingaat, vanwege alle veranderde zaken voor een groot deel van die groep de boel even extra willen controleren. Zou een goede reden voor de vertraging kunnen zijn.
Bedoel je dan wies35, de TS, of Johan1945? Dan nog duren zaken echt geen 10 jaar.

wies35

Ongelezen bericht door wies35 »

Mijn geboortejaar is niet 1935 dus daar heeft het niets mee te maken. Hoopte vandaag - op mijn verjaardag- op de blauwe enveloppe maar het komt dus echt pas op het laatste moment ( 30 juni).

Johan1945

Ongelezen bericht door Johan1945 »

Belastingvrouw schreef:Johan1945. Wanneer de belastingtelefoon geen antwoord kan geven zit uw aanslag waarschijnlijk in een controlegroep. Voor opgaaf van reden waarom het zo lang duurt kunt u een brief schrijven naar uw belastingkantoor voor verzoek opgaaf van reden. Ik snap dat u dan wel weer iets voor moet doen, maar misschien biedt dat duidelijkheid. 10 jaar zou natuurlijk niet kunnen.
Ik vond het zelf ook al heel raar dat men zoiets tegen de mensen zegt.
En een brief sturen had ik ook al gedaan maar nooit een antwoord op gehad.
Dus weer telefonisch naar de status gevraagd en nu werd er mij verteld dat de aanvraag op tijd was ingediend maar dat het al stil lag sinds april 2012.
Die persoon vertelde me dat ik zou worden terug gebeld door het hoofdkantoor tussen 14:00 en 17:00 uur de volgende dag.
Maar ik ben dus niet terug gebeld met als uitkomst dat ik dus niets wijzer ben geworden en ik nog steeds niet weet waar ik aan toe ben.
Als ik belasting moet betalen dan moet je dat binnen 8 weken betaald hebben en als je belasting terug krijgt laten ze je gewoon doodvallen en is het een duistere bende of legale criminelen.
Zodoende ben ik zeer teleur gesteld in het nederlandse systeem helaas en sorry voor de uitspraken.

Gesloten