LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Box 3 Vermogen Aangifte Onduidelijk

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Shine

Box 3 Vermogen Aangifte Onduidelijk

Ongelezen bericht door Shine »

Ik zit even met een vraag die ik niet duidelijk krijg, dus alle hulp is even welkom.
Aangifte 2014. Box 3. Vermogen.
Wat mij opvalt is dat hij àl mijn saldi van de verschillende rekeningnummers bij elkaar optelt en dit vervolgens als vermogen beschouwt. Punt is dat ik nergens de toepassing zie van de heffingsvrije voet toepassing. In mijn geval eenpersoon huishouden. € 21139,00. De belasingaangifte laat mij nu 1,2% (even omgerekend) over mijn totale saldo betalen in box 3.
Moet ikzelf éérst nog die heffingsvrijevoet toepassen in de aangifte? of doet het programma (online) dit zelf?
Als die het online zelf doet, klopt het namelijk niet, want dan gebeurt het over mijn totaal, waarbij géén aftrek is gedaan van de vermogen heffingsvrije voet. Zoals de aangifte er nu ligt betaal ik namelijk te veel in box 3.

kweenie

Re: Box 3 Vermogen Aangifte Onduidelijk

Ongelezen bericht door kweenie »

Net al dat je bij je box 1 inkomen eerst alle inkomsten bepaalt en pas in een later stadium daar de heffingskortingen vanaf haalt, wordt ook voor het box 3 vermogen eerst je totale vermogen bepaalt en pas later de vrijstelling er weer vanaf gehaald. Bij de verdeling, of bij het totaaloverzicht, wordt de vrijstelling als het goed is wél toegepast.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Super dank!

Zombiemaster

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

Bovendien de uitkomsten van het online programma en het downloadbare programma zijn alleen indicaties waar geen rechten aan ontleend kunnen worden. De echte berekeningen vinden bij de Belastingdienst in de backoffice plaats a.d.h.v. gegevens die zijn ingevuld. Het downloadbare programma houdt bij de indicatie wel rekening met de vrije voet. Ik gebruik het onlineprogramma niet, te veel kinderziektes.

Gesloten