LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] BTW verhoging van niet 2% maar meer!
-
BTW verhoging van niet 2% maar meer!
Het was me bekend dat op luxe producten de belasting BTW verhoogd werd van 19 naar 21 %
Toch merk ik dat sommige online sites de verhoging wel wat hoger maken dan 2 %.
Zo heeft vakantieveilingen hun bedrag van administratiekosten verhoogd met 25%.
Ik schrik daar toch wel van.
Toch merk ik dat sommige online sites de verhoging wel wat hoger maken dan 2 %.
Laatst gewijzigd door John29januari1968 op 19 okt 2012 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BTW verhoging van niet 2% maar meer!
Niet teveel schrikken, is slecht voor je hart
En tja, het is echt niet allemaal btw verhoging. De prijzen zijn weer mooi afgerond, en dan kan het maar zo zijn dat het meer dan de 2 procent verhoogd is.
Owh ja, van 19 naar 21 is 2 procent
En tja, het is echt niet allemaal btw verhoging. De prijzen zijn weer mooi afgerond, en dan kan het maar zo zijn dat het meer dan de 2 procent verhoogd is.
Owh ja, van 19 naar 21 is 2 procent
In hoeverre heeft dat met de btw te maken ? Bedrijven zijn bij mijn weten nog altijd vrij om hun prijzen en tarieven te bepalen.John29januari1968 schreef:Het was me bekend dat op luxe producten de belasting BTW verhoogd werd van 19 naar 21 %
Toch merk ik dat sommige online sites de verhoging wel wat hoger maken dan 3 %.
Zo is het ook te begrijpen dat veruit de meeste goederen niet precies met die 1,68 % duurder worden. Sommige producten zullen iets meer duurder worden en sommige misschien wel iets minder en gaat het ten koste van de winstmarge op een product. Ze willen immers de meeste producten weer van die "mooie" prijzen geven zoals x9,95 of ronde bedragen.
Veel winkels berekenen het niet eens door.
-
Emmy75 schreef:In hoeverre heeft dat met de btw te maken ? Bedrijven zijn bij mijn weten nog altijd vrij om hun prijzen en tarieven te bepalen.John29januari1968 schreef:Het was me bekend dat op luxe producten de belasting BTW verhoogd werd van 19 naar 21 %
Toch merk ik dat sommige online sites de verhoging wel wat hoger maken dan 3 %.
Zo is het ook te begrijpen dat veruit de meeste goederen niet precies met die 1,68 % duurder worden. Sommige producten zullen iets meer duurder worden en sommige misschien wel iets minder en gaat het ten koste van de winstmarge op een product. Ze willen immers de meeste producten weer van die "mooie" prijzen geven zoals x9,95 of ronde bedragen.
In hoeverre dat met btw te maken heeft? Ach, ja dat is de vraag, maar ze zetten het er wel bij dat het te maken heeft met de BTW verhoging. Ze doen maar wat met die verhogingen, net als toen met de invoering van de euro. Alles lekker afronden.
-
Precies, het gaat hier om 8 cent wat het normaal zou zijn aan verhoging van BTW.sjoegel schreef:Veel winkels berekenen het niet eens door.
Toch wordt het makkelijk naar boven afgerond met een hele euro!
Bedoel, ik zou nog begrijpen als ze er 0,10 of 0,20 cent van maken, maar 1,00 euro.
Maar goed.... wat doe je er tegen? Niets, behalve schrikken.
-
En wat is het effect van al dat schrikken?John29januari1968 schreef:Maar goed.... wat doe je er tegen? Niets, behalve schrikken.
Tsja, niemand zegt dat het alleen de BTW verhoging is. Het is gewoon een aanleiding om de prijzen nú te verhogen in plaats van op een ander moment. Anders was het misschien 1 januari gebeurd. Of 1 juli. Of een ander moment. En dan was het je niet opgevallen.