LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De meest irritante belastingen of premies

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.

Welke belasting/premie vind je het vervelendst?

Inkomstenbelasting
2
11%
Loonbelasting
1
6%
Sociale premies en ziektenkostenpremies
1
6%
Motorrijtuigenbelasting
1
6%
Vennootschapsbelasting
0
Geen stemmen
Gemeentelijke heffingen
5
28%
Kansspelbelasting of overdrachtsbelasting
3
17%
Successie- of schenkingsrecht
1
6%
BTW
3
17%
Andere heffingen
1
6%

Totaal aantal stemmen: 18

Bor Komorovski

De meest irritante belastingen of premies

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Belasting is nooit leuk.

Maar de ene belasting is vervelender dan de andere.

Welke belasting vinden jullie het vervelendst of irritantst, en waarom?
Laatst gewijzigd door Bor Komorovski op 01 aug 2007 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Bor Komorovski

Re: De meest irritante belastingen of premies

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Ik zal aftrappen: ik vind gemeentelijke heffingen het vervelendst, omdat:

1. Ze altijd een jaar of zelfs jaren later aan komen zetten met een heffing;

2. Gemeenten fouten bij de vleet maken;

3. Gemeenten een discriminatoir huisvestingsbeleid voeren. Het geld wordt dus ook nog eens niet goed besteed.

4. M.i. belastingheffing een taak is die aan het Rijk toekomt en niet aan lagere overheden. Die krijgen bvendien al 85% van hun inkomsten van het Rijk;

5. De belasting om de meest stomme onbenulligheden gaat zoals hondenbelasting, precariobelasting, toeristenbelasting etc.

6. De verschillen tussen gemeenten onacceptabel groot zijn.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

De gemeentelijke belastingen zijn afhankelijk van waar je woont een echte loterij, meestal gaat te veel belastinggeld op aan onzinnige projecten, en ook nog eens aan de deals die er gemaakt worden met goede kennissen, maar waar de belastingbetaler (inwoner van de gemeente)voor op draait.

kiz

Ongelezen bericht door kiz »

ik ga voor de accijnzen als meest irritant. Kost op jaarbasis méér dan je gemeentelijke belasting, is absoluut onduidelijk in welke grote ruif het terechtkomt, wordt geheven over zo'n beetje alles wat de overheid wil "ontmoedigen" (drank, tabak, benzine en nog zo wat losse zaken), én je betaalt er nog 's BTW overheen ook.

D1RK

Ongelezen bericht door D1RK »

De enige belasting die ik leuk vind is de terugave!

Helaas is het noodzakelijk om alles te betalen, maar minder uitgeven zou meer opleveren dan meer ophalen.

Er word nog zoveel verspild aan kosten, maar ik heb geen zin om hier politieke discussie aan te gaan.
Daar zijn partijen voor.

Komkommer belasting in deze tijd???

henduk

Ongelezen bericht door henduk »

het hele woord belasting dat is een schijtziek woord de hele betekenis van dat woord is(wat ik er van snap) is soestdijk er mee in leven te houden en aanhang,het bootje van bea kost aan onderhoud € 120000.- per jaar,en jan met de pet mot meer dan een jaar wachten(ikke bvb) op luttele €100.- per maand aan huurtoeslag, hoewel ik nu weer op €46.- per maand zit ,,,,gaan we weer van voor af aan!!!!!!!!!!!!!!!!!! hahahahahaha :? :? :? :? bij elke scheet wat je laat mot je belasting betalen, dus weg met die belasting,,ziek gedoe groet,n

Gesloten