In Juli van dit jar heb ik een aanslag gehad van de belasting over 2007.Echter dit bedrag was veel te hoog en ik heb toen de belastingtelefoon gebeld om te vragen hoe dit mogelijk was.De vrouw vertelde mij dat ik zelf iets verkeer had ingevuld.Ook gaf zij mij de tip om voor deze aanslag een uitstel van betaling aan te vragen en ook in de brief erbij te vermelden waarom ik dat deed.En dat ik de aangifte voor 2007 weer opnieuw moest invullen met dit keer de juiste bedragen op de goede plek.(was 1 ding vergeten in te vullen)
Ik heb dit allemaal netjes gedaan en wachtte verder netjes af.
Totdat ik later dit jaar dus een brief kreeg waarin de berekening stond van de laatste aangifte en het bedrag was aanzienlijk kleiner dan de eerste aanslag.
Bij de berekening stond in het rijtje dat de eerdere voorlopige aanslagen er af waren gehaald,dus verekend.
Nu op vrijdag jl krijg ik van nieuwe bewoonster van mijn oude huis (ben intussen verhuist) weer een fijne blauwe envelop in mijn handen.Die dus geadresseerd was naar mijn oude adres en dit terwijl er in de tussentijd ook andere brieven van de belasting op mijn nieuwe adres zijn afgeleverd
In deze brief word mij verteld dat het termijn van uitstel van betaling is verstreken en ik dus maar effe het bedrag van de eerste aanslag moet gaan betalen.
Ik vandaag gebeld en gevraagd wat er nu eigenlijk betaald moest worden.
Toen ik dit hoorde viel ik bijna van mijn stoel. Ik moet en het bedrag van de eerste aanslag betalen en van de nieuwe.
Ik heb die dame alles netjes uitgelegd dat dit een vergissing moet zijn omdat ik alles gedaan heb zoals die eerdere dame mijn verteld had te doen.
Nee hoor zei deze dame het is geen vergissing u moet dit echt betalen.
Dit is voor mij niet te begrijpen...Hoe is het mogelijk dat ik over 1 jaar 2 keer moet betalen???
Terwijl ik alles netjes overnieuw heb ingestuurd en er zelfs een berekening van heb gehad.
Zijn er soms meer mensen met dit probleem?
En is er iemand die weet wat ik ermee kan doen?
Dan hoor ik graag van jullie want ik ben nu de wanhoop nabij.
Ik weet wel dat het een gigantisch zooitje is bij de belastingsdienst.
Als je het mij vraagt rotzooien ze maar wat aan en hoe de gedupeerde ermee worden opgezadeld zal hun een worst wezen.
1 ding is zeker...mijn kerst is in ieder geval nu al flink vergalt door deze prutsers.