Ik krijg vandaag de jaarlijkse gemeentelijke aanslag van de gemeente Sittard-Geleen voor de afvalstoffenheffing en wat blijkt. Ik betaal voor zowel het vullen als het ledigen van de ondergrondse container.
Mag dit eigenlijk wel? Gezien dit dubbele belasting is.
Mensen met een 'gewone' container betalen alleen maar voor het ledigen ervan.
Tevens vind ik het heel erg vreemd dat er tussen een eenpersoonshuishouden en een meerpersoonshuishouden totaal geen verschil zit. Dit bedrag is gelijk.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dubbel betalen voor gemeentelijke belastingen ( BSGW )
-
Re: Dubbel betalen voor gemeentelijke belastingen ( BSGW )
Wat betreft de huishoudens, er wordt per lediging gerekend. Aantal is inherent aan het aantal personen van het huishouden. Tenzij u geen onderscheid maakt bij het aanbieden en alles in een bak gooit, dan worden de ledigingen best wel veel.
Wat betreft de vraag het vullen en ledigen, denk dat u beter de instantie kan benaderen die deze gegevens verstrekt zij kunnen u het juiste antwoord geven.
Wat betreft de vraag het vullen en ledigen, denk dat u beter de instantie kan benaderen die deze gegevens verstrekt zij kunnen u het juiste antwoord geven.
Re: Dubbel betalen voor gemeentelijke belastingen ( BSGW )
Kaart het aan bij je gemeenteraadslid. Misschien wil die wel even "shinen" in een debat en hier een punt van maken.Mandy1992 schreef: Tevens vind ik het heel erg vreemd dat er tussen een eenpersoonshuishouden en een meerpersoonshuishouden totaal geen verschil zit. Dit bedrag is gelijk.