Hallo,
Na tweemaal een half uur aan de lijn te zijn geweest met het DUO, zonder een telefoniste te hebben gesproken, ben ik benieuwd of iemand mij hier verder kan helpen.
Ik ben 19 jaar en volg een opleiding, net als mijn twee zussen. In verband met de hoogte van het inkomen van onze ouders komen wij, net als vorig jaar, in aanmerking voor een aanvullende beurs. Aangezien van ons wordt verwacht dat wij onze opleiding en andere kosten zelf betalen, hebben wij deze beurs ook echt nodig. Nu is het volgende het geval:
De aanvullende beurs voor 2012 is nog niet berekend. Na eerder contact te hebben opgenomen met DUO blijkt dat er op het verzoek wat zij hebben ingediend bij de Belastingdienst, kopie van definitieve aanslag, nog geen reactie is geweest. Ik moest volgens de telefoniste maar eens te raden gaan bij mijn ouders.
Mijn ouders laten hun boekhouding verzorgen door een boekhouder, en in verband met drukte bij het kantoor, is de aangifte pas enkele weken geleden verstuurd. Nu keek ik op de website van de Belastingdienst en las dat het op zijn vroegst drie maanden kan duren. Hier ben ik enorm van geschrokken. Dit zou inhouden dat in april de aanvullende beurs pas berekend kan worden.
Heeft hier iemand ervaring mee? Kan iemand mij vertellen of er een alternatief is om toch een aanvullende beurs berekend te krijgen voor Sint Juttemis of dat het mogelijk is om het proces van de aanslag te versnellen?
Met vriendelijke groet,
Irene
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] DUO en definitieve aanslag
Re: DUO en definitieve aanslag
Het komt vaker voor dat het inkomen van de ouder(s) niet tijdig bekend is voor de berekening van de hoogte van de aanvullende beurs. Er kan dan tijdelijk zonder rente te betalen worden geleend. Je kunt in principe zelf de hoogte van de lening bepalen. Lees de info van de DUO-IB groep hierover.