In 2007 heb ik keurig een aangifteformulier ingevuld over 2006. Over 2006 moest toen ruim 950 euro betaald worden. In 2007 kreeg ik ook een voorlopige aanslag van plusminus 960 euro. Begin dit jaar kreeg ik de voorlopige aanslag over 2008 ook rond de 900 euro. En als dit allemaal niet genoeg was vond men dat 2005 ook nog betaald moest worden en kreeg ik een aanslag van 1300 euro. Omdat ik maar 1000 euro in de maand netto verdient ging betalen niet lukken. Inmiddels zijn over 2006 en 2007 dwangbevelen binnen gekomen, de bedragen liggen nu rond de 1050 euro de stuk. De voorlopige aanslag 2008 ga ik in 11 termijnen betalen en daar ben ik mee begonnen.
Mijn vraag: is het bekend of termijn betaling mogelijk is met betrekking tot de aanslag 2005 en de dwangbevelen over 2006 en 2007. Ik heb al met de belastingdienst gebeld maar ik kom geen stap verder. Ook op de brief die ik gezonden heb aan de belastingdient wordt niet gereageerd. Wie kan me de gouden tip geven om dit goed op de rails te zetten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dwangbevel belastingdienst
Re: Dwangbevel belastingdienst
Eerst kunt u misschien uitzoeken of alles wel klopt.
2007 en 2008 zijn namelijk gebasseerd op de aangifte van 2006. Misschien is uw situatie verandert en zou u een bezwaarschrift/verzoekschrift kunnen indienen.
En u krijgt nu een definitieve aanslag 2005, is dit een ambtshalve aanslag? Dat zou betekenen dat u de aangifte van 2005 verzuimd hebt en dat de belastingdienst een schatting heeft gemaakt. De aanslag klopt dan niet en ook hierbij moet u dan bezwaar maken en ook alsnog aangifte doen.
Zijn alle aanslagen echter juist dan moet u inderdaad betalen.
http://www.belastingdienst.nl/download/1024.html
Hier kunt u een formulier downloaden om schriftelijk een betalingsregeling aan te vragen. Begin wel alvast zo veel mogelijk te betalen
Het zullen barre maanden worden, maar zo komt u er wel vanaf.
Mocht u vragen hebben dan hoor ik het graag.
2007 en 2008 zijn namelijk gebasseerd op de aangifte van 2006. Misschien is uw situatie verandert en zou u een bezwaarschrift/verzoekschrift kunnen indienen.
En u krijgt nu een definitieve aanslag 2005, is dit een ambtshalve aanslag? Dat zou betekenen dat u de aangifte van 2005 verzuimd hebt en dat de belastingdienst een schatting heeft gemaakt. De aanslag klopt dan niet en ook hierbij moet u dan bezwaar maken en ook alsnog aangifte doen.
Zijn alle aanslagen echter juist dan moet u inderdaad betalen.
http://www.belastingdienst.nl/download/1024.html
Hier kunt u een formulier downloaden om schriftelijk een betalingsregeling aan te vragen. Begin wel alvast zo veel mogelijk te betalen
Het zullen barre maanden worden, maar zo komt u er wel vanaf.
Mocht u vragen hebben dan hoor ik het graag.