LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fout software belasting
Fout software belasting
Ik kreeg een brief van de BD dat er geen voorlopige aanslag 2015 komt. Ik heb het volledige voorgeprogrammeerde
programma ingediend. Nu blijkt dat er een fout in de software zit en dat we 1000 euro te veel ontvangen hebben.
Heeft te maken met een persoon terwijl we met zijn tweeën zijn. Verschil is dus 1000 euro te veel ontvangen.
Moet dat terugbetaald worden ? Ik ga er vanuit dat zij hun zaakjes op orde hebben.
programma ingediend. Nu blijkt dat er een fout in de software zit en dat we 1000 euro te veel ontvangen hebben.
Heeft te maken met een persoon terwijl we met zijn tweeën zijn. Verschil is dus 1000 euro te veel ontvangen.
Moet dat terugbetaald worden ? Ik ga er vanuit dat zij hun zaakjes op orde hebben.
Re: Fout software belasting
Ik ben bang dat het terugbetaald moet worden. De bedoeling van die vooringevulde aangifte is om het makkelijker te maken, maar uiteindelijk ben je zelf verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens.hvff schreef:Ik kreeg een brief van de BD dat er geen voorlopige aanslag 2015 komt. Ik heb het volledige voorgeprogrammeerde
Uiteraard moet dat terugbetaald worden. Je hebt immers geen recht op dat geld.
Wel zuur!
Wel zuur!
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
Had je deze vraag ook gesteld als je een brief van de BD had ontvangen waarin zou staan dat je door een "fout in de software" 1.000,= te weinig hebt terug gekregen waardoor je alsnog 1.000,= ontvangt?
Laat maar, ik weet het antwoord al..........
v.d.Heyden
v.d.Heyden
Ik weet niet welke fout Ts bedoelt, als het echt een software fout is dan zou dat wel eens aanleiding kunnen zijn om alsnog het geld te houden. Als ik een fout maak bij mijn aangifte ben ik verantwoordleijk en krijg gelijk een boete. Welke boete / straf krijgt de BD als het de zoveelste fout maakt wat veel tijd en moeite kost aan de belasting betaler om op te lossen?
@v.d.Heydenv.d.Heyden schreef:Had je deze vraag ook gesteld als je een brief van de BD had ontvangen waarin zou staan dat je door een "fout in de software" 1.000,= te weinig hebt terug gekregen waardoor je alsnog 1.000,= ontvangt?
v.d.Heyden
Nee hoor wat je moet betalen, betaal ik ben geen wanbetaler. Ben wel een oud baasje 70+ de fout was of je een 1-persoons huishouden hebt of nog met 2 personen bent. (Ben al 47 jaar gehuwd ) De software wees uit dat ik alleenstaand ben. Daar zat de fout. Weet ik verder veel ik ben geen account of belasting adviseur. Hoop dat dit antwoord u duidelijk is. De BD heeft zelf bevestigd dat het een software fout is.
Fijne avond
No way. De belastingplichtige is en blijft verantwoordelijk. Los daarvan is het gewoon een onverschuldigde betaling, die -terecht- teruggevorderd kan worden.olaf79 schreef:Ik weet niet welke fout Ts bedoelt, als het echt een software fout is dan zou dat wel eens aanleiding kunnen zijn om alsnog het geld te houden.
Nee hoor. Je kunt in je voorlopige aangifte invullen wat je wilt (mits enigszins realistisch) zonder dat je een boete krijgt. Die voorlopige aangifte is namelijk alleen bedoeld om de hoogte van de voorlopige aanslag te bepalen.olaf79 schreef:Als ik een fout maak bij mijn aangifte ben ik verantwoordleijk en krijg gelijk een boete.
Pas als je definitieve aangifte gaat doen, moet alles naar waarheid zijn, maar daar is hier geen sprake van.