Bent u ook ondernemer en wordt u telkens lastiggevallen met correspondentie afkomstig van de Sena waarin u vriendelijke doch dringend wordt verzocht een x-bedrag over te maken wegens muziekgebruik binnen uw onderneming?
Wees dan voorzichtig met het voldoen hiervan !
Allereerst: Wij ontvingen regelmatig het verzoek om te betalen voor ons bedrijf dat al jaren niet meer bestaat (alsof een betrouwbare belastinginner verouderde KVK-gegevens hanteert!), voor actuele periodes! (Betalen voor muziekgebruik over 2006 binnen een onderneming die sinds 2004 al niet meer bestaat lijkt mij vrij onzinnig).
Daarnaast: Het aantal werknemers waarop de zogenaamde inning was gebaseerd bleek namelijk volstrekt uit de lucht gegrepen.
Kortom:
Ontvangt u (1) ook facturen en correspondentie vanuit de Sena waarin deze organisatie aangeeft dat u dient te betalen en (2) u heeft geen centrale muziekinstallatie voor al uw medewerkers: BETAAL DAN NIET of GA IN IEDER GEVAL GOED NA of u wel dient te betalen. Ik heb namelijk TEN ZEERSTE mijn twijfels over de correctheid van deze organisatie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Foute correspondentie van Sena (oplichterij misschien?)...
-
Re: Foute correspondentie van Sena (oplichterij misschien?)...
Vandaag ook zo'n brief gekregen. Men lijkt volkomen willekeurig zonder enig achtergrond onderzoek elke ingeschrevene bij de kamer van koophandel aan te schrijven. Op zijn minst misleidend te noemen dergelijke verzoeken tot betaling.
Mag dit zomaar?
Mijn advies weggooien!
Mag dit zomaar?
Mijn advies weggooien!
-
Deze week ook een SENA aanslag ontvangen.
Het is pure maffia want mag je zomaar met een natte vinger in de lucht iemand een nota sturen?
Ik heb sinds vorig jaar een éénmansbedrijfje aan huis.
Ik heb geen bedrijfsruimte en ook geen werknemers in dienst.
De SENA heeft nu geschat dat ik 12 werknemers zou hebben en ze gaan er ook maar gemakshalve vanuit dat er muziek ten gehore gebracht wordt.
Als alle ondernemers in Nederland deze organisatie negeert dan is het gauw afgelopen met deze agressieve verkoop methode.
Jack Marotick
Het is pure maffia want mag je zomaar met een natte vinger in de lucht iemand een nota sturen?
Ik heb sinds vorig jaar een éénmansbedrijfje aan huis.
Ik heb geen bedrijfsruimte en ook geen werknemers in dienst.
De SENA heeft nu geschat dat ik 12 werknemers zou hebben en ze gaan er ook maar gemakshalve vanuit dat er muziek ten gehore gebracht wordt.
Als alle ondernemers in Nederland deze organisatie negeert dan is het gauw afgelopen met deze agressieve verkoop methode.
Jack Marotick
-
ik heb hem nog niet gehad, maar ben wel benieuwd in welke branche jullie werkzaam in zijn.
ik zit zelf in de installatiebranche misschien dat het per branche verschilt
ik zit zelf in de installatiebranche misschien dat het per branche verschilt
-
dit is voor de horecabranche
Fijn dat er na 5 jaar nig een reactie komt.
Sena is niet uitsluitend voor de horeca branche, maar voor elke branche waar muziek ten gehore wordt gebracht. Wat dus betekent muziek in een winkel, kantoor, kantine, maar ook wachtmuziek aan de telefoon bijvoorbeeld.
Sena is niet uitsluitend voor de horeca branche, maar voor elke branche waar muziek ten gehore wordt gebracht. Wat dus betekent muziek in een winkel, kantoor, kantine, maar ook wachtmuziek aan de telefoon bijvoorbeeld.