Ik heb niet echt een vraag of discussie punt maar wil dit toch even delen. Het is te triest voor woorden maar stiekem moet ik nu ook wel lachen om dit akkefietje. (nadat de schrik en daarna de boosheid wat is bezonken)
Hoe de belastingdienst mij vandaag op een bijzondere manier laat zien dat ze soms toch "leuk" zijn en er wel een heel bijzonder vorm van humor hebben...
Vond vandaag een enveloppe ,in de ons allen bekende kleur blauw, in de bus. Wat ik niet kende is dat er op stond "direct openen" Dus maar gedaan; bleek dit briefje persoonlijk door een deurwaarder in mijn bus te zijn gestopt, een Exploot, hernieuwd bevel tot betalen??
Eh...had ik al eerder zo'n bevel gehad dan? Nee dus! hoezo hernieuwd? Verder lezend constateer ik dat ik binnen twee dagen mijn belastingschuld moet betalen anders komt de deurwaarder beslag leggen. Oei!! Ik op zoek in de brief om hoeveel gaat het gaat.
Nou dat viel dus weer reuze mee
overzicht openstaande schuld: 0,00 euro. NUL dus
verschuldigde rente: 0,00 euro! tja zoveel % van 0 wordt snel weer 0
kosten van dit exploot: 15,00 euro
Kortom: de deurwaarder is helemaal naar mijn huis gekomen voor een schuld van NUL euro en daarom moet ik 15,00 euro betalen.
Ik kan niet wachten tot de heren overmorgen beslag komen leggen! Ik ben benieuwd wat ze gaan meenemen twv 0 euro
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] foutje belastingdienst, bijna komisch..
Re: foutje belastingdienst, bijna komisch..
ze nemen uw hele inboedel in beslag voor die 15 euro.
waarschijnlijk verkopen ze ook het huis als dat uw eigendom is.
waarschijnlijk verkopen ze ook het huis als dat uw eigendom is.
Ik heb voor de zekerheid wel een hele cent extra naar ze over gemaakt..moet dan toch goed gaan komen!vogels schreef:@healey: en nu maar hopen dat de bedragen van 0,00 correct zijn.
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
dank je voor je belangstelling. Alles is goed afgelopen hoor. Er was inderdaad iets fout gegaan aldaar. Wat konden ze niet zeggen bij de belastingdienst en "sorry" was ook moeilijk...
Ik had dus inderdaad geen schuld en hoefde dus ook niets te betalen. Ook de kosten voor het exploot niet.. Da's toch aardig van ze
Ik bewaar dit briefje wel omdat het achteraf wel lachwekkend is! achteraf dan.
Ik had dus inderdaad geen schuld en hoefde dus ook niets te betalen. Ook de kosten voor het exploot niet.. Da's toch aardig van ze
Ik bewaar dit briefje wel omdat het achteraf wel lachwekkend is! achteraf dan.