LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen ingehouden loonheffing bij tweede bijbaan?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
lmstam
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mar 2020 20:35

Geen ingehouden loonheffing bij tweede bijbaan?

Ongelezen bericht door lmstam »

Bij het invullen van mijn belastingaangifte over 2019 loop ik tegen het volgende aan:

Ik ben student en ik heb in 2019 twee bijbanen gehad: Nr. 1 t/m eind mei en nr. 2 vanaf begin juni.

Verzamelinkomen:
Nr. 1: 3398 euro
Nr. 2: 4401 euro

Op mijn jaaropgaaf staat bij nr. 2 dat er een bedrag aan loonheffing is ingehouden, echter staat er bij nr. 1 dat er niets is ingehouden. Dit verbaasde mij, aangezien er in 2018 (zelfde werkgever) wel wat was ingehouden en daar heb ik dus ook een deel van teruggekregen.

Kan iemand mijn vertellen of dit klopt? Ik vind het vreemd dat er bij de een wel iets is ingehouden en bij de ander niet, ook omdat de verzamelinkomens redelijk in de buurt van elkaar liggen. Of ligt de grens ergens tussen beide bedragen, waardoor de een erbuiten valt?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Geen ingehouden loonheffing bij tweede bijbaan?

Ongelezen bericht door crazyme »

Als het goed is heb je een loonbelastingverklaring ingevuld waarop staat dat je de loonheffingskorting alleen moet laten toepassen op je hoofdinkomen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Geen ingehouden loonheffing bij tweede bijbaan?

Ongelezen bericht door berndv »

lmstam schreef:
10 mar 2020 21:02
Kan iemand mijn vertellen of dit klopt? Ik vind het vreemd dat er bij de een wel iets is ingehouden en bij de ander niet, ook omdat de verzamelinkomens redelijk in de buurt van elkaar liggen. Of ligt de grens ergens tussen beide bedragen, waardoor de een erbuiten valt?