Na het Faillissement van mijn vorige werkgever heb ik geen jaaropgave ontvangen.
De curator heeft ook geen gegevens meer en verteld mij dat de belastingdienst voldoende neemt met een schatting. maar hoe schat ik nu wat de loonheffing en de arbeidskorting in?
Ik heb geen idee. Via mijn bank afschriften kan ik alleen de netto bedragen vinden die gestort zijn.
De loonstrookje die ik heb kloppen niet met de werkelijke uitbetalingen. zo staat bij het laatste loonstrookje dat ik 1700 euro uitbetaald zou krijgen maar heb ik werkelijk maar 450 euro gehad.
Dit geld is overigens wel netje door het uwv aangevuld en hier zijn ook netje opgaven van gemaakt.
Ik hoop dat iemand hier iets meer vanaf weet.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen jaaropgave ontvangen na faillissement
-
Re: Geen jaaropgave ontvangen na faillissement
als het salaris van eerdere maanden het zelfde was, kunt u misschien de bruto bedragen van de eerdere loonstrookjes gebruiken.
dan berekent u het laatste bruto door het bruto bedrag van een eerdere maand te vermenigvuldigen met de verhouding van de netto bedragen.
het lijkt me dat u dan redelijk in de buurt moet komen.
maar ik zou toch eerst eens bij de belastingdienst informeren of een curator zich er wel zo makkelijk van af kan maken.
en misschien kan de belastingdienst het voor u berekenen.
ik zou in ieder geval een toelichting bij uw aangifte doen.
en het verhaal van de curator als u dat op schrift hebt.
zo niet de naam van de curator meesturen.
dan berekent u het laatste bruto door het bruto bedrag van een eerdere maand te vermenigvuldigen met de verhouding van de netto bedragen.
het lijkt me dat u dan redelijk in de buurt moet komen.
maar ik zou toch eerst eens bij de belastingdienst informeren of een curator zich er wel zo makkelijk van af kan maken.
en misschien kan de belastingdienst het voor u berekenen.
ik zou in ieder geval een toelichting bij uw aangifte doen.
en het verhaal van de curator als u dat op schrift hebt.
zo niet de naam van de curator meesturen.
-
Re: Geen jaaropgave ontvangen na faillissement
Inderdaad Ruud_a zo iets had ik ook in gedachten. Ik wacht nog even een paar dagen de reactie's hier af.
En bel dan nog eens met de BD. De vooraf ingevulde gegeven waren ook niet compleet.
En bel dan nog eens met de BD. De vooraf ingevulde gegeven waren ook niet compleet.