LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen loonheffing over WW

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
janvdv

Geen loonheffing over WW

Ongelezen bericht door janvdv »

Goede morgen,

Ik heb twee vragen.

Ik heb vandaag een loonspecificatie gekregen van het UWV over mijn WW uitkering.

1. klopt het dat ik recht had op een WW uitkering ondanks dat ik in 3 weken meer heb verdiend dan mijn WW inkomen? ( in drie weken tijd heb ik 1830 verdient terwijl mijn WW 1810 euro is)

2. Ik ontvang een netto bedrag van 483 euro. Hier wordt niks op ingehouden? geen loonheffing?? dit is toch wel niet juist? Ik vind het bedrag ook vreemd. Bij de toelichting staat: 04 De uitkering is lager, omdat er is gewerkt, andere inkomsten waren of er sprake was van
verminderde beschikbaarheid voor de arbeidsmarkt.

kweenie

Re: Geen loonheffing over WW

Ongelezen bericht door kweenie »

1. klopt het dat ik recht had op een WW uitkering ondanks dat ik in 3 weken meer heb verdiend dan mijn WW inkomen? ( in drie weken tijd heb ik 1830 verdient terwijl mijn WW 1810 euro is)
Het geld dat je bijverdient wordt niet afgetrokken van je uitkering, maar van het loon waarop die uitkering gebaseerd is. Anders gezegd, er wordt 70% van het verdiende geld van je uitkering afgetrokken. (Waarbij je vakantiegeld nog in dat inkomen wordt verwerkt.) je uitkering van 1810 is waarschijnlijk gebaseerd op een inkomen van 2585. Je bijverdiensten worden daar vanaf getrokken en je uitkering wordt dan in die maand 70% van het verschil. Bij jou blijft er na aftrek van het verdiende geld waarschijnlijk nog ongeveer 690 over, zodat je uitkering 70% van 690 wordt.
2. Ik ontvang een netto bedrag van 483 euro. Hier wordt niks op ingehouden?
Waarschijnlijk heb je aangegeven dat er bij je ww rekening moet worden gehouden met de heffingskortingen. Als je zo weinig verdient dat er, na de heffingskortingen, geen belasting betaald hoeft te worden, dan wordt er dus ook niets ingehouden.

Maar wat Michielfrl ook aangeeft, je moet die heffingskortingen natuurlijk niet bij beide inkomens meerekenen. Houd er daarom rekening mee dat je aan het eind van het jaar nog wel wat moet bijbetalen

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als het uitbetaalde bedrag van €1830 voor 2 maanden is word dat over 2 maanden verdeeld.

Daarom kun je bij €1810 uitkering nog dit bedrag krijgen.
Volgende maand word rest gekort.

Vele werkgevers werken met perioden van 4 weken en 13x per jaar, UWV per kalender maand.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Stofzuigertje, als je niet weet waar je over praat, dan hóef je niet te reageren. Je brengt TS alleen maar in verwarring.

janvdv

Ongelezen bericht door janvdv »

Bedankt Kweenie ik begrijp het nu beter! Heb het nu ook op de website gevonden van het UWV.

Geld de 87,5 % regel volgende maand dan trouwens? Aangezien mijn oude maandloon 2600 euro was en nu 2400 is. dan heb ik als ik het goed begrepen heb nergens meer recht op?

Gesloten