Goede dag,
Ik heb in April 2011 een brief v/d belastingdienst ontvangen met een uitspraak omtrent mijn herziene aangifte in 2008, echter is er 1 probleem, ik heb namelijk nog nooit een herziene aangifte aangemaakt en ben onzeker wat hier de gevolgen van zijn.
Ik heb schriftelijk een nadere toelichting gevraagd en afgelopen week het respons ontvangen.
Er wordt gerefereerd naar incorrecte data, zowel de werkgever als heffingskortingen.
De belastingdienst heeft in 2009 de verwerking uitgevoerd op mijn correcte(1ste) en enige aangifte en ook einde van het jaar 2009 bij de definitieve aanslag werden er geen verschillen geconstateerd.
Wat moet ik nu doen om dit recht te breien en sterker nog hoe kan het gebeuren dat de belastingdienst over deze incorrecte gegevens kan beschikken.
Alvast bedankt voor uw reactie in deze.
Met vriendelijke groet,
P. van Deelen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Herziene aangifte inkomstenbelasting 2008
Re: Herziene aangifte inkomstenbelasting 2008
Tot 5 jaar na aangifte mag je deze aanpassen met vergeten of fouten herstellen.
Dit geld zowel voor de belastingdienst als voor U.
Een nieuwe online aangifte vlak voor die 5 jaren grens en zij zijn te laat.
Ik moest over 2010 voor 1 april 2011 aangifte doen en heb dat gedaan...
Gewoon alles goed en verzenden en nu kwam pas op 15 april de goede met alle aftrek posten en te betalen zaken dus dat mag.
Ik kreeg wegens foute aangifte voor 1 april dus geen boete wegens te laat maar heb wel alles te laat ingeleverd en dat mag.
Zij mogen dus ook tot 5 jaren terug nog corrigeren en U mag deze met nogmaals aangifte insturen die weer ongedaan maken, hadden ze maar beter moeten vertellen waarom ze dit corrigeerden.
De laatste is geldig dus als je geen duidelijk info kreeg opnieuw de aangifte uit 2008 insturen en zij moeten dan wel duidelijk info geven wat er fout was.
Dit geld zowel voor de belastingdienst als voor U.
Een nieuwe online aangifte vlak voor die 5 jaren grens en zij zijn te laat.
Ik moest over 2010 voor 1 april 2011 aangifte doen en heb dat gedaan...
Gewoon alles goed en verzenden en nu kwam pas op 15 april de goede met alle aftrek posten en te betalen zaken dus dat mag.
Ik kreeg wegens foute aangifte voor 1 april dus geen boete wegens te laat maar heb wel alles te laat ingeleverd en dat mag.
Zij mogen dus ook tot 5 jaren terug nog corrigeren en U mag deze met nogmaals aangifte insturen die weer ongedaan maken, hadden ze maar beter moeten vertellen waarom ze dit corrigeerden.
De laatste is geldig dus als je geen duidelijk info kreeg opnieuw de aangifte uit 2008 insturen en zij moeten dan wel duidelijk info geven wat er fout was.