LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hondenbelasting
Hondenbelasting
Uit geschiedenis Hondenbelasting:
"De hondenbelasting is geen uitvinding uit de tweede helft van de 20e eeuw. Het stamt uit de tijd dat de hondenkar gebruikt werd als transportmiddel voor de armen, terwijl de rijkeren het paard en wagen als vervoer gebruikten.
"De overheid zag in beiden een middel om transportbelasting te kunnen heffen."
"Tegenwoordig, begin 21e eeuw wordt ervan uitgegaan dat de heffing van hondenbelasting is gerechtvaardigd teneinde de overlast van hondenpoep terug te dringen".
"Ook thans kan evenwel niet worden gezegd dat sprake is van een bestemmingsheffing (was bij invoering ook niet bekend). Veelal wordt de opbrengst van de belasting aangewend om een gat in de begroting te dichten".
Brief van de Gemeente Rijswijk:
De hondenbelasting is een algemene inkomstenbron voor de gemeente. Dit houdt in dat de gemeente met de opbrengst van de belasting mag doen wat zij wil. In Rijswijk wordt de opbrengst gebruikt om (een deel van) de kosten voor het bestrijden van de vervuiling door honden te betalen. Omdat in de wet uitsluitend wordt gesproken over hondenbelasting is het gemeenten niet toegestaan om houders van bijvoorbeeld katten en paarden te belasten.
Ben ik nu van een andere planeet?
- Hondenbelasting ingevoerd voor de "armen"
- de "armen" dragen dus het grootste deel bij om gaten te dichten
- paarden poepen dus niet op de openbare weg
Kortom: zoals Ton Emons SP Uden ooit schreef in een artikel
[/i]"HONDENBELASTING IS GELDKLOPPERIJ EN DUBBEL BETALEN".[/quote]
"De hondenbelasting is geen uitvinding uit de tweede helft van de 20e eeuw. Het stamt uit de tijd dat de hondenkar gebruikt werd als transportmiddel voor de armen, terwijl de rijkeren het paard en wagen als vervoer gebruikten.
"De overheid zag in beiden een middel om transportbelasting te kunnen heffen."
"Tegenwoordig, begin 21e eeuw wordt ervan uitgegaan dat de heffing van hondenbelasting is gerechtvaardigd teneinde de overlast van hondenpoep terug te dringen".
"Ook thans kan evenwel niet worden gezegd dat sprake is van een bestemmingsheffing (was bij invoering ook niet bekend). Veelal wordt de opbrengst van de belasting aangewend om een gat in de begroting te dichten".
Brief van de Gemeente Rijswijk:
De hondenbelasting is een algemene inkomstenbron voor de gemeente. Dit houdt in dat de gemeente met de opbrengst van de belasting mag doen wat zij wil. In Rijswijk wordt de opbrengst gebruikt om (een deel van) de kosten voor het bestrijden van de vervuiling door honden te betalen. Omdat in de wet uitsluitend wordt gesproken over hondenbelasting is het gemeenten niet toegestaan om houders van bijvoorbeeld katten en paarden te belasten.
Ben ik nu van een andere planeet?
- Hondenbelasting ingevoerd voor de "armen"
- de "armen" dragen dus het grootste deel bij om gaten te dichten
- paarden poepen dus niet op de openbare weg
Kortom: zoals Ton Emons SP Uden ooit schreef in een artikel
[/i]"HONDENBELASTING IS GELDKLOPPERIJ EN DUBBEL BETALEN".[/quote]
Re: Hondenbelasting
honden belasting is de grootste onzin die er is dan mot je ook katten, ratten,vogel,(kanaries)konijntjes,pigs,koeien,paarden,kippen,en meer wat er nog rond loopt en kruipt in ned;belasting over betalen,ergens in de middeleeuwen denk ik)was het zo als je een huis had met veel ramen en deuren dan most je daar belasting over betalen,,dus men spijkerde de ramen en deuren dicht,en af en toe gebeurd dat nog omdat er een deurwaarder van de belasting aan de deur staat hahahah( lol) zandzakken voor de deuuurrrr!!!!!!
lekker land wonen we.
groet maar weer.
lekker land wonen we.
groet maar weer.
de verschillen in hondenbelasting zijn gigantisch, zie
http://www.cijfernieuws.nl/hond.html
waarom mogen gemeentes zoveel winst maken op hondenbelasting en hoeven anderen helemaal niks te betalen ??
http://www.cijfernieuws.nl/hond.html
waarom mogen gemeentes zoveel winst maken op hondenbelasting en hoeven anderen helemaal niks te betalen ??
je kunt dan maar beter niet in almelo wonen € 110,64 per hond
tis wat met die blasting.
tis wat met die blasting.
De overlast van zgn "fatsoenlijke" hondenbezitters die hun huisdier maar overal hun behoefte laten doen zonder dit op te ruimen , is ook
GIGANTISCH ! en ook nog schadelijk voor de volksgezondheid.
Voor mij mag de hondenbelasting verzesvoudigd worden .
GIGANTISCH ! en ook nog schadelijk voor de volksgezondheid.
Voor mij mag de hondenbelasting verzesvoudigd worden .
verzesvoudigd?? heb je niet liever geen overlast meer, ik vind hoge boetes voor hondendrollen op het troittoir geen punt, maar dan niet ook nog eens hoge belastingen.
een mens schijt meer in z,n leven(een vrachtcontainer vol) dan een hond en dan zijn we met zo,n 6 miljard,,das een bult stront
Hondenbelasting is zuivere oplichting van de gemeentes. Axasjaak....tuurlijk is hondestront vervelend, maar als je een dagje in de tuin gaat werken en je grijpt 26 keer in de kattestront is het ook erg naar. Dus waarom wel hondenbelasting en geen kattenbelasting? Bij ons in de buurt een groot overschot aan buitenkatten (het zijn toch HUISdieren??) en ik maar betalen voor de hond! En dan heel vaak briefjes aan de lantaarnpalen met vermiste katten.....zie je nooit met honden, want deze zijn binnen en worden (meestal) aangelijnd buiten. Dus katten ook lekker binnenhouden en buiten aanlijnen!! En ook betalen...of beter nog....Hondenbelasting afschaffen.
Pascal73 for president<< tja we zitten diep in de stront,denk dat ik maar een handeltje begin in stront kan ik misschien wel goudstront verdiennen,,maar niet verder vertellen anders mot ik strontbelasting betalen
keb vroeger zelf ook honden gehad ( mechelaars) nooit blasting betaald, toen kwamen er kids uit moeder de vrouw en ik zat nog in twijfel doe ik de honden of de kids weg maar na diep na denken gingen toch maar de honden weg,dus honden en kids samen dat gaat niet ,, das dubbel stront
zoww!! keb ff mijn strontcontainer bij gevuld of gevult dat lucht op hij mot aan het einde van de rit natuurlijk wel vol zitten want ik wil niet voor niks betalen,strontblasting betalen? dan zullen ze het ook krijgen.
-
Hondenbelasting is ingevoerd om overlast van honden te beperken. Wat dat betreft is er weinig veranderd.
als een hond niet op straat zou schijten betaald men voor niks belasting dus zolang men hondenbelasting betaald mag de hond overal schijten,en als ik een groot landgoed had van een paar hectare of zo met een paar honden dan hoef ik toch geen hondenbelasting te betalen? want ze schijten dan immers op m,n eigen land maar dan nog mot ik betalen? jazeker!!!!!!
en als ik op m,n landgoed een hondenuitlaat plek maak dan moeten de hondenuitlaters aan mij belasting betalen waar ik dan weer belasting over moet betalen aan de belasting en ik kan dan weer 1 keer per jaar de betaalde belasting terug vragen van de belasting en de hondenuitlaters kunnen de betaalde belasting dan ook weer terug vragen bij de belasting ,,,???waarom betalen we eingelijk belasting?