LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hulp bij het invullen van formulieren

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
j.rekers

hulp bij het invullen van formulieren

Ongelezen bericht door j.rekers »

Ik heb de belasting telefoon gebeld om een afspraak te maken voor het invullen van een T-formulier. Hier wordt reclame mee gemaakt, dus ik dacht hiervan gebruik te kunnen maken. Helaas is dat dus niet zo. Er wordt gevraagd naar je belastbaar inkomen van je partner en jezelf, toen kreeg ik te horen dat wij samen te veel verdienden en dat ze ons daarom niet wilden helpen. Toen ik vroeg wat de grens was, wilden ze dit niet zeggen.Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit te horen hebben gekregen. Ik heb ook gevraagd wat hier de reden van was. Zij krijgen te veel aanvragen werd gemeld.Ook heb ik gevraagd waarom zij dit dan niet eerder vermelden dat het niet voor iedereen is. Hier kreeg ik geen antwoord op.Ik vind dit niet kunnen!!!

W.H.

Re: hulp bij het invullen van formulieren

Ongelezen bericht door W.H. »

De bedoeling van zo'n campagne is om mensen te helpen voor wie b.v. € 75 een hoop geld is om b.v. naar een accountantskantoor te gaan.

En ik bedoel dus echt een hoop. Waardoor mensen b.v. in financiele moeilijkheden komen.

De Belastingdienst kan in een aantal weken maar een beperkte aantal mensen helpen. Vandaar er naar een inkomensgrens gevraagd wordt.

Mocht u op jaarbasis meer (samen) dan b.v. € 50.000 hebben verdiend(of vermogen in box 3 hebben) dan lijkt het m.i. dat u wel € 75 kan missen als u zelf niet uit uw aangifte komt.

De Belastingdienst moet ook ergens een grens trekken

Misschien lid van een bond? Vaak helpen ze u ook met het invullen van uw belastingaangifte.

W.H.

Gesloten