LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Huursubsidie.
-
Huursubsidie.
Ik woon nu in een huurwoning in de vrijsector. Betaal € 850 huur. Door financiële problemen niet meer in staat deze huur op te brengen.
Inkomen is drastisch gedaald en kom onder de € 25000 op jaar basis.
Conclusie: uitgave patroon aanpassen en andere woning zoeken.
Of is het mogelijk dat ik de verhuurder vraag om huur terug te brengen tot € 699 en vraag ik huursubsidie aan.
Resultaat: kan blijven wonen en met de ontvangen huursubsidie kan ik een oplossing aandragen en hoef niet te verhuizen.
Vraag: Klopt deze gedachte? Is dit legitiem?
Of is het mogelijk dat ik de verhuurder vraag om huur terug te brengen tot € 699 en vraag ik huursubsidie aan.
Resultaat: kan blijven wonen en met de ontvangen huursubsidie kan ik een oplossing aandragen en hoef niet te verhuizen.
-
Re: Huursubsidie.
Nou... Hoe zal de verhuurder reageren denk je? Iedere maand 150 euro minder?
-
Bij een mogelijke huursubsidie van beduidend meer dan € 150 is dit dan toch te regelen. Dat is het idee.
Doe eerst even een proefberekening.
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/
http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/
-
Daar heeft die verhuurder toch niks aan? Jij wil hem 150 per maand minder geven. Sorry, voor jou 10 anderen voor die woning.walterfall schreef:Bij een mogelijke huursubsidie van beduidend meer dan € 150 is dit dan toch te regelen. Dat is het idee.
Vragen kan altijd, maar de enige reden om ja te zeggen zou wat empathie richting jou zijn, de verhuurder is duidelijk de verliezende partij in je voorstel. Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk, het is niet een extreem hoge huur, en voor jou tien anderen als huurder.walterfall schreef:Ik woon nu in een huurwoning in de vrijsector. Betaal € 850 huur. Door financiële problemen niet meer in staat deze huur op te brengen.
-
Mogelijk niet helemaal duidelijk geweest. Ik ben niet alleenstaand. Samen niet meer dan € 25.000 nu.
Huursubsidie volgens berekening € 257 dan kan ik toch het verlies met huurder goed maken?
Huursubsidie volgens berekening € 257 dan kan ik toch het verlies met huurder goed maken?
-
Ahhh... Je wil die 150 euro zwart onder de tafel doorschuiven? En dan durf je dit nog te vragen?
Ik denk dat je het antwoord zelf wel weet, is het niet?Vraag: Klopt deze gedachte? Is dit legitiem?
Volgens mij is die constructie strafbaar, dus ik verwacht niet dat iemand hier je uit de doeken zal doen of, en zo ja hóe, je dat moet doen.walterfall schreef:Mogelijk niet helemaal duidelijk geweest. Ik ben niet alleenstaand. Samen niet meer dan € 25.000 nu.
-
Bedankt, want dat wilde ik weten, dus niet legitiem.
-
walterfall schreef:Bedankt, want dat wilde ik weten, dus niet legitiem.
Is dit nou serieus? Nee toch zeker,iedereen weer vrije sec geen subsidie...
Ik zit zelfs net onder de grens ja echt waar!!als enige hier nog,,.veel verhuist,ik had contract torn huizen net opgeleverd waren eerste drie jr geen verhoging,maar ze weten precies wat vrije sec is en niet hoor...
Ik kan er ook uit als het zou moeten..
Scheelt maar iets van vier euro met grens maar is wel zo,waarom geen subsidie is van makelaar geen sociale huurwoning...
-
Och gut, het is weer strafbaar! Foei! Zelfs dit idee bedenken zou strafbaar moeten zijn! Waar is de gedachtenpolitie om topicstarter zo snel mogelijk te arresteren?
Ik vind het juist logisch en slim bedacht. Niet elk huis is makkelijk te verhuren; dat hangt van de locatie af. Dan kan het zijn: "voor jou nul anderen" en heb je een onderhandelingspositei voor huurverlaging. Huurders die bij een woningcorporatie huren en boven de 699 zitten, kunnen huurverlaging aanvragen als ze daarmee huurtoeslag kunnen ontvangen. Dus zo raar is dat niet gedacht.
Ik vind het juist logisch en slim bedacht. Niet elk huis is makkelijk te verhuren; dat hangt van de locatie af. Dan kan het zijn: "voor jou nul anderen" en heb je een onderhandelingspositei voor huurverlaging. Huurders die bij een woningcorporatie huren en boven de 699 zitten, kunnen huurverlaging aanvragen als ze daarmee huurtoeslag kunnen ontvangen. Dus zo raar is dat niet gedacht.
Nee, dan heb je niet goed gelezen. Hij wil 150 huurverlaging, en dan dit bedrag wel "het verlies met de huurder goed maken" (bedoelt zal zijn: verhuurder). Daar zit de fout, in het uitvoeren daarvan.Zelfs dit idee bedenken zou strafbaar moeten zijn!
Tuurlijk, dat kan en dat mag. ALS hij dat doet: prima. Maar lees eens deze draad: er zit meer achter.Huurders die bij een woningcorporatie huren en boven de 699 zitten, kunnen huurverlaging aanvragen als ze daarmee huurtoeslag kunnen ontvangen. Dus zo raar is dat niet gedacht.
Je slaat vreselijk door. Niemand schakelt de politie in. TS stelt een vraag. Daarop geven mensen oprecht antwoord dat het niet kan, dat is een eerlijke reactie toch? Mogen mensen alleen maar een ander gelijk geven op dit forum?Waar is de gedachtenpolitie om topicstarter zo snel mogelijk te arresteren?
-
Zullen we de gedachtenpolitie dan ook maar op jouw dak sturen?Bob Schurkjens schreef:Och gut, het is weer strafbaar! Foei! Zelfs dit idee bedenken zou strafbaar moeten zijn! Waar is de gedachtenpolitie om topicstarter zo snel mogelijk te arresteren?
Verder ben ik het met SJZ eens: je slaat vreselijk door.
Maar ook in de sociale huur kun je geen huurverlaging krijgen omdat je dan ineens onder de huurtoeslaggrens valt. De Wbv doet dat niet, en de belastingdienst trapt daar heus niet in.
-
Ik heb jullie reacties gelezen. En schrik ook van de gedachten politie. Zit in de problemen en zoek een oplossing.
Om de verhuurder niet te duperen kwam dit idee bij mij op. Ik heb geen enkele behoefte om buiten de wet om iets te ondernemen. Maar heb gezocht naar een escape.
Om de verhuurder niet te duperen kwam dit idee bij mij op. Ik heb geen enkele behoefte om buiten de wet om iets te ondernemen. Maar heb gezocht naar een escape.