LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurtoeslag met terugwerkende kracht

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
StefanJC

Huurtoeslag met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door StefanJC »

Hallo,

Ik woon sinds eind mei in mijn huidige woning en ik heb toen direct huurtoeslag aangevraagd.
Door wat problemen met de uitschrijving van de vorige bewoner, en na een paar telefoontjes
naar en van de Belastingdienst heb ik ruim een week geleden eindelijk de beschikking gekregen
voor de huurtoeslag vanaf 1 juni tm 31 december.

Nu is mijn vraag, keert de Belastingdienst dan bij de eerstvolgende datum van uitbetaling alles
uit vanaf 1 juni tm september en oktober of krijg ik nu tm 31 december elke maand een wat ruimer
bedrag dan gewoonlijk?

Mijn berekende huurtoeslag tm 31 december is 1316 Euro, dat zou 188 Euro in de maand zijn.
Als ik dan vanaf 1 juni tm oktober zou krijgen (ze betalen altijd voor de maand erop, dat weet ik wel)
dan zou ik bij ineens uitbetalen dus maandag 940 Euro kunnen ontvangen.
Of verdelen ze het over de nog resterende maanden zodat ik 3 keer 438 Euro krijg?

Alvast bedankt!

zalmmetwijn

Re: Huurtoeslag met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Morgen weet je het want dan is het de betaaldag. Je kan het zien op mijn toeslagen onder het tabblad "uitbetaald".

Je krijgt de afgelopen maanden in één keer uitbetaald en voor de rest van het jaar 188 euro per maand.

fisbel

Re: Huurtoeslag met terugwerkende kracht

Ongelezen bericht door fisbel »

zalmmetwijn schreef:Morgen weet je het want dan is het de betaaldag. Je kan het zien op mijn toeslagen onder het tabblad "uitbetaald".

Je krijgt de afgelopen maanden in één keer uitbetaald en voor de rest van het jaar 188 euro per maand.
Inderdaad. Bron: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... uitbetaald

Gesloten