LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurtoeslag minimum leeftijd

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Angelique66

Huurtoeslag minimum leeftijd

Ongelezen bericht door Angelique66 »

Mijn zoon van 17 gaat in september studeren bij het Amsterdam University College en is dan verplicht om op de campus te gaan wonen. Volgens de belastingdienst site komt hij tot zijn 18e niet in aanmerking voor huurtoeslag. Geldt voor deze situatie, verplicht op campus wonen, een uitzondering?

fisbel

Re: Huurtoeslag minimum leeftijd

Ongelezen bericht door fisbel »

Er zijn een aantal situaties waarbij het mogelijk is huurtoeslag te krijgen als men nog geen 18 jaar is.
Die situatie zal niet gelden voor uw zoon. Lees hier

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Mijn dochter is op haar 17e naar "Uilenstede" (studentenflat) gegaan in Amstelveen omdat ze ook in Amsterdam ging studeren. Tot haar 18e kreeg ze inderdaad (helaas) geen huurtoeslag. Sterker nog , omdat ze nog geen 18 was kon/mocht ze ook nog nergens voor tekenen dus voor alle zaken (huurcontract, internet abbonement etc.) konden wij (moeder of ik) naar Amsterdam om een krabbel te gaan zetten.

zandbj

Ongelezen bericht door zandbj »

Wij hebben het zelfde probleem. Dochter van 17 en geen huurtoeslag. Verlies 1416€ per jaar.
Maar we hebben de Nl.staat wel een jaar schoolgeld bespaard en het is te verwachten dat ze een jaar eerder belasting gaat betalen. In mijn optiek zeer onterecht. Kan me voorstellen dat er een grens is van 18 jaar voor algemene huurtoeslag maar dit zou in mijn optiek een uitzondering zijn.

zalmmetwijn

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

zandbj schreef:Wij hebben het zelfde probleem. Dochter van 17 en geen huurtoeslag. Verlies 1416€ per jaar.
Maar we hebben de Nl.staat wel een jaar schoolgeld bespaard en het is te verwachten dat ze een jaar eerder belasting gaat betalen. In mijn optiek zeer onterecht. Kan me voorstellen dat er een grens is van 18 jaar voor algemene huurtoeslag maar dit zou in mijn optiek een uitzondering zijn.
Voor uitwonende kinderen jonger dan 18 kan je als je aan de voorwaarden voldoet dubbele kinderbijslag krijgen. (548 euro per kwartaal)

Gesloten