LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] huurtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
speerkek

huurtoeslag

Ongelezen bericht door speerkek »

Heb onterecht huurtoeslag gekregen zelf verkeerd ingevuld inkomen dus terugbetalen ( terecht )
Tig keren gebeld om het stop te zetten , is gebeurd krijg nu een brief.

Beschikking Huurtoeslag
- Bedrag van de beschikking 1154,00 Euro
- Betaald / verrekend 1038,00 Euro
TOTAAL openstaand 516,00 Euro

Heb nog niks terug betaald of is het een termijnbedrag
graag een antwoord hierop

Peter

henduk

Re: huurtoeslag

Ongelezen bericht door henduk »

ik zou niks terug betalen als je niet betaald nemen ze wel contact op me jou dat is schijnbaar de enige manier om die sukkels wakker te schudden,in januari 2006 heb ik me ook vergist ik heb toen mijn brutto loon opgegeven ik heb toen een nieuw formulier ingevuld met het brutto uitkering erop ik was toen al 2 maanden werkloos,en sinds dien ging het helemaal mis tot en met nu toe en dat is als zo vaak hier neer gezet al 16 maanden ik heb zo,n 12 a 13 beschikkingen( ben te tel kwijt) en daaronder zitten ook een aantal terug betalingen van maanden geleden die heb ik natuurlijk nooit betaald en volgens mij hebben ze dat niet in de gaten als ik geen toeslag krijg ga ik ook niks terug betalen, en het volgende probleem steekt nu de kop op;;;op mijn maandelijkse uitkerings specificatie U,W,V, staat; fiscaal jaarloon € 16440,- en op de jaaropgaaf U,W,V, staat €13505,-fiscaal loon,ik heb de blasting erover gebeld en heb gevraagt wat ik op (alweer )die nieuwe aanvraag toeslagen moet zetten, altijd het fiscaal jaar loon werd me verteld ik zeg; ja maar welke dan die van 16440 of 13505????? maar ook dit gedoe mag de stadsbank uitzoeken ik zoek niks meer uit, het schijnt dat de U,W,V, ook fouten kan maken,een ander mooi voorbeeld is dat ik al sinds 2005 vraag of ze mijn huisnummer willen veranderen en nu eindelijk eens een A achter mijn huisnummer kunnen zetten hahahahaha ik woon op huis nummer 69A maar dat is schijnbaar moeilijk een A erachter zetten, maar ja je kunt er wel mee in de problemen komen met een fout huis nmr, keb afspraken gemist en meer van die dingen en probeer je daar dan maar eens uit te praten,, s6 er mee groet,n

komijntje

Ongelezen bericht door komijntje »

u moet 516 euro terugbetalen, maar u kunt wel kontakt opnemen met de belastingdienst of het in termijnen mag 0800-0543

maboe

Ongelezen bericht door maboe »

Geplaatst op 19 Apr 2007 10:22 door maboe

--------------------------------------------------------------------------------

Ik heb inmiddels al 9 x gebeld en 1 brief geschreven om mijn huurtoeslag stop te zetten. (Heb ons huis kunnen kopen met subsidie ouders) En al 3x digitaal.
Toen ik het teveel betaalde bedrag had terug betaald via acceptgiro kreeg ik het terug op mijn rekening gestort met de mededeling: teveel betaald. En weer opnieuw huurtoeslag. Verhoogd en zelfs 1400 euro eenmalig omdat ze een garage vergeten waren erbij te rekenen (Heb ik niet eens)
Na veel zeuren per oktober gestopt. Hè hè...
Wie schetst mijn verbazing dat ik ongevraagd per januari 2007 weer huursubsidie krijg. En nog wel voor ons koophuis!
Na 2 digitale stopzettingen en weer geen reactie toch maar weer eens gebeld vandaag....
Moet al meer dan 5600 euro terugbetalen. Oei!!!!

rianne_appel

Ongelezen bericht door rianne_appel »

Zie andere berichten, ben sinds 1 jan. 2006 bezig huurtoeslag (onterecht ontvangen want ze hebben mijn partner niet meeberekend)stop te zetten, lukt niet. Waar moet ik in godesnaam aan de bel trekken om geen geld meer te ontvangen van die kutdienst......Emigreren? Na digitaal stopzetten, 5 keer langsgaan bij regiokantoor en 25 telefoontjes met 15 verschillende antwoorden ben ik het zo verschrikkelijk zat. Ik ben nu in staat om met honkbalknuppel heen te gaan en niet eerder te vertrekken voordat het opgelost is, wie wil er mee?

ps wie o wie heeft er ook in 2006 zomaar 560 euro gestort gekregen, reacties graag, want er schijnen nog 1 miljoen huishoudens te zijn die dit hebben gekregen. Of zijn die mensen er stiekum van op vakantie gegaan? die mongolen bij het nummer 0800 enz enz mogen zich echt diep gaan schamen als ik hun was, wat voor ...dombo ben je dan als je de hele dag express foute antwoorden geeft, die niet in je computer staan maar je gewoon verzint. En dan gaan staken omdat je CAO niet goed genoeg is. Jullie moeders moeten zich schamen voor jullie.

speerkek

Ongelezen bericht door speerkek »

Kreeg vandaag brief voor in het termijn betalen doe het in 2 keer .... maar dit is van 2007 hen ook ontvangen in 2006 is dat dan die betaald /verrekend 1038 kan ongeveer wel kloppen hoor het wel ...

komijntje

Ongelezen bericht door komijntje »

nee dit gaat alleen over 2007 speerkek, heb hetzelfde geintje aan de hand

henduk

Ongelezen bericht door henduk »

ik kreeg vandaag een brief (de zoveelste) van die sukkel van de blasting ,,ik moet minimaal € 40.- per maand in maximaal 24 maanden terug betalen, en ik heb sinds 2006 jan; nog geen cent gezin, het is nu echt tijd voor aktie ik hou dit niet langer vol,,( hoewel?) eerst nog ff die retour enveloppe op sturen en ff vragen of ze wel goed bij hun hoofd zijn daar,, maar dat heeft geen enkele nut , ik weet dat ze niet goed in de kop zijn ,eingelijk mot ik er niet op reageren maar ja,ik heb dat al eerder gevraagt of ze wel in order zijn,,, nee dus!!! van mij mogen ze daar allemaal aan het gas, ik ga er mee naar de advocaat want dit schiet niet op, en zo,n mooie site als dit van radar daar schiet je dus ook niks mee op ,je kunt hier alleen je ellende kwijt en that,s it, en van af nu reageer ik ook nergens meer op, totdat de bom valt, groet,n :mrgreen: :evil:

Wouter101

Ongelezen bericht door Wouter101 »

Speerkek,

Je jaarbedrag is verlaagd met €1154,-
Er stond voor de beschikking nog €1038,- voor je klaar om te worden uitbetaald, deze wordt nu niet meer uitbetaald (en is dus betaald/verrekend)

De €516,- is wat je teveel had ontvangen volgens die beschikking, en dus terug wordt gevraagd.

joalys

Ongelezen bericht door joalys »

dit soort problemen ligt aan de de-centralisatie van de belastingdienst; gebleken is, dat de diverse vesigingen van elkaar niet weten wie wat en wanneer doet; veelal wordt de schuld gegeven aan automatisering, maar neem van mij maar aan, dat er veel ondeskundige mensen van de dienst de toetsen bedienen. TIP: krijg je ten onrechte toeslag(en) betaald, wees dan verstandig en reserveer dat geld totdat ze wakker worden en het teveel uitgekeerde terugvorderen. Geef het geld dus niet uit, want je hebt er geen recht op. Dat voorkomt een hoop ellende zoals bijv. terugbetalen als je 't geld niet (meer) hebt en een betalingsregeling moet treffen.

Gesloten