LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurtoeslag Terugwerkende Kracht Vorige Woning.

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Cassus

Huurtoeslag Terugwerkende Kracht Vorige Woning.

Ongelezen bericht door Cassus »

Beste Allen,

Even een vraag. Ik ben onlangs verhuisd en ik wil huurtoeslag aanvragen. Ik heb een proefberekening gemaakt en ik heb daar inderdaad recht op. Nu hoorde ik alleen van een vriend dat ik ook recht had op huurtoeslag op mijn oude woning (nooit aangevraagd ik dacht dat ik daar geen recht op had.)

Nu kan ik over 2015 huurtoeslag aanvragen met terugwerkende kracht, maar ik ben inmiddels verhuisd heb ik er dan nog steeds recht op?

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie antwoorden!

Jantje7

Re: Huurtoeslag Terugwerkende Kracht Vorige Woning.

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Als u er recht op had, heeft u dat nu nog. Gewoon aanvragen en indien u het niet direct nodig heeft even op een spaarrekening zetten totdat u de definitieve aanslag over 2015 heeft ontvangen.

tijger1

Ongelezen bericht door tijger1 »

U begint met het aanvragen van de huurtoeslag voor de OUDE woning. Na een tijdje kunt inloggen op Toeslagen.nl en zien dat de aanvraag is aangekomen. Zodra dat er staat kunt u via diezelfde site de wijziging van de woning doorgeven.

U hebt tot 1 september 2016 de tijd.

fisbel

Ongelezen bericht door fisbel »

U voldoet niet aan alle voorwaarden voor de huurtoeslag. 1 van de voorwaarden is dat u, uw eventuele toeslagpartner en medebewoners staan ingeschreven bij de gemeente op uw woonadres. U zal op de vorige woning uitgeschreven zijn. En ingeschreven op het adres van de huidige woning. Er is, als u aan de overige voorwaarden voldoet, dus wel recht op huurtoeslag op de huidige woning, maar niet op de vorige woning. Lees hier

Gesloten