Ik zit net m'n afschriften na te lopen, is er een bedrag bijgestort
door de belastingdienst met als code erbij IB/PW weet iemand
waar dit voor staat op de site van de belastingdienst kan ik hier
niets over vinden
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] IB/PW??
Re: IB/PW??
Dat moet zijn IB (inkomstenbelasting) en PVV (premie volksverzekeringen). Oftewel de gewone belastingaanslag met belasting en premies. Staat er geen jaar bij of een kenmerk? Het zou een teruggaaf kunnen zijn uit een eerder jaar (bijvoorbeeld H.56 = definitieve aanslag inkomstenbelasting 2005) of een voorlopige teruggaaf 2007 (H.70).
Er staat inderdaad een code bij H70.
Maar ik heb nog nooit een voorlopige teruggave gehad.
Ik zet het bedrag voor de zekerheid maar even apart.
Maar ik heb nog nooit een voorlopige teruggave gehad.
Ik zet het bedrag voor de zekerheid maar even apart.
De Belastingdienst werkt tegenwoordig met automatische voorlopige teruggaven aan de hand van gegevens van eerdere jaren. Als je over eerdere jaren belasting terugkreeg, en je situatie is niet veranderd, dan is de kans groot dat je weer belasting terugkrijgt aan het eind van 2007. En dan is het dus juist dat de Belastingdienst alvast bedragen overmaakt (normaal gesproken is dat overigens in 12 termijnen, van januari t/m december). Als je situatie wel veranderd is, dan zou ik toch maar contact opnemen met de Belastingdienst. Je betaalt namelijk vanaf 1 juli 2007 rente over de teruggaven. En die rente is op dit moment vrij hoog, 5%. Dat haal je niet op een spaarrekening.
Ik lees net op een fora dat er meer mensen zijn die een H70 en H71 hebben gekregen voor de maand april en eerder nooit.
Ik denk dat er wat bij de belastingdienst fout zit.
Ik heb al jaren een jaarlijkse teruggave die ik rond juni/juli krijg.
Dus een beetje vreemd dat ik nu zonder aankondiging een voorlopige
teruggave krijg.
Zal morgen maar even bellen met meneer belasting.
Ik denk dat er wat bij de belastingdienst fout zit.
Ik heb al jaren een jaarlijkse teruggave die ik rond juni/juli krijg.
Dus een beetje vreemd dat ik nu zonder aankondiging een voorlopige
teruggave krijg.
Zal morgen maar even bellen met meneer belasting.