Onzin? Schrijf de staatssecretaris maar een brief dan!gilas schreef:Geen idee waar jij die onzin vandaan haalt.mmichel schreef:Toe maar, een hele woning voor jezelf op je 20 ste. Wat is er mis met een paar jaar op kamers wonen? En waarom moeten wij als gemeenschap opdraaien voor jouw kosten?
Het is niet voor niets dat de grens voor jonger dan 23 op 374, - euro staat. Een kale huur van 425,88? Daar komen nog heel wat kosten bij zoals gemeentelijke lasten, waterschap, energie, kabel/internet enz!
Mijn nichtje is 21,heeft een woning voor haar zelf met een huur hoger dan 374,= en ja,ze krijgt huursubsidie.
Ik vind het wel vreemd dat je geen Huursubsidie krijgt.
Zoals gezegd mijn nichtje krijg dit wel en die heeft een hogere kale huur dan jou
Weet je zeker dat je alles goed hebt ingevult?
Vraag anders hulp bij iemand want het is wel raar dat de ene persoon wel krijgt en de ander niet.
Lees je gewoon op internet, de site van de belastingdienst.
Moet ik wel zeggen die 374,- is verouderd.
Voor jou even deze onzin opgezocht :
De REKENHUUR ( = kale huur + sommige servicekosten) waarbij je tot je 23 recht hebt op huursubsidie is nu EURO 389,05.
Er zijn bijzondere omstandigheden waarbij er wel huurtoeslag toegekend word. Als dat nichtje van jou straks geen aanslag wil waarbij ze alle uitgekeerde toeslagen weer terug moet storten, zou ik nog maar eens goed kijken of ze daar recht op heeft, ofwel onder de bijzondere omstandigheden valt.