sorry veel vragen ineens maar weet niet wat ik moet doen nugeachte lezer
zon 1 jaar geleden heeft de belasting mijn inboedel opgeschreven ivm een betaling die we moesten doen maar niet konden betalen maar die betaling hebben we toen gelukkig kunnen doen beetje bij beetje voor de tijd dat alles verkocht zou gaan worden maar nu heb ik weer een brief gekregen van een belastingdeurwaarder dat ze nu als nog mijn spullen gaan verkopen in oktober ivm eeen schuld van 18000 euro mijn man werkt voor zich zelf en we kunnen het niet meer opbrengen we moeten ook de schuldsanering in maar moeten nog wachten tot alles in orde is gemaakt door de boekhouder mijn vraag is er is toen de tijd van alles opgeschreven maar somigge dingen heb ik niet meer omdat die stuk zijn gegaan heeft dat gevolgen? maar heb ondertussen ook nieuwe spullen gekregen van mijn zoon die ze niet hebben opgeschreven en veel spullen staan er die ook van mijn zoon zijn maar dat kunnen we niet aan tonen mogen ze die spullen ook verkopen die niet op papier staan want dat is van 2 jaar geleden dat papier van de inboedel en wat mogen ze allemaal mee nemen bvb ik hoorde dat ze je hond ook mogen verkopen en je pannen en kleren enzo ik kom er maar niet achter wat er allemaal weg gaat ze zeggen ook dat ze iedere moment aan de deur kunnen komen om mijn inboedel opnieuw op te komen schrijven ik heb 4 kids waarvan 2 van 16 en een van 11 en een van 22mogen ze daar ook spullen van verkopen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] inboedel verkoop door de belasting
-
Re: inboedel verkoop door de belasting
Rosmalen,
Niet het antwoord gekregen dat je wou horen wellicht op een ander forum? Zoals al aangegeven verkoop de deurwaarder alles wat van enige waarde is, met uitzondering van koelkast, bedlinnen, lijfkleding, bed en levensmiddelen voor een week. Ook de hond wordt wel gespaard tenzij daar een koper voor is die er grof geld voor wil bieden.
Ook het nu nog leeghalen van je woning zal niet helpen als je daarna in de WSNP wilt. Die zal wegens benadeling van schuldeisers geweigerd worden.
Niet het antwoord gekregen dat je wou horen wellicht op een ander forum? Zoals al aangegeven verkoop de deurwaarder alles wat van enige waarde is, met uitzondering van koelkast, bedlinnen, lijfkleding, bed en levensmiddelen voor een week. Ook de hond wordt wel gespaard tenzij daar een koper voor is die er grof geld voor wil bieden.
Ook het nu nog leeghalen van je woning zal niet helpen als je daarna in de WSNP wilt. Die zal wegens benadeling van schuldeisers geweigerd worden.
-
@Marcel75, de belastingdienst vordert alleen ten onrechte betaalde toeslagen terug daar deze op voorhand worden verstrekt. Deze vorderingen worden tijdens de WSNP niet behandeld maar stil gelegd en vervolgd nadat de WSNP gepasseerd is.
-
TS zit nog niet in de WSNP. Tot die tijd mag de deurwaarder zijn ding doen. Als hij in de WSNP wil en tijdens de zitting komt naar voren dat hij zaken heeft achtergehouden komt hij er niet in.troubleshooter schreef:@Marcel75, de belastingdienst vordert alleen ten onrechte betaalde toeslagen terug daar deze op voorhand worden verstrekt. Deze vorderingen worden tijdens de WSNP niet behandeld maar stil gelegd en vervolgd nadat de WSNP gepasseerd is.
Ik moet Tennis en Vogels toch wel gelijk geven. Je adviezen slaan bijna altijd de plank mis. Het ergste is dat je het zo stellig opschrijft. Als of het een wet van Meden en Perzen is.
Een beetje vreemd eigenlijk dat de belastingdienst niet opnieuw is komen kijken. In die tussentijd van 2 jaar hebben jullie waarschijnlijk toch de boel weten te rekken op een manier en uiteindelijk is het toch niet goed gekomen. Het lijkt mij dat de deurwaarder dan opnieuw langskomt, want ook hij weet dat na 2 jaar er wijzigingen in de boedel kunnen zijn.
Feitelijk gezien kijkt een belastingdeurwaarder echt nergens naar. Zo kunnen ze ook jou eettafel en andere meubelen meenemen, maar ook zij blijven mensen. Zo zullen ze niet aan de spullen van kinderen komen, maar overtollige boedel zoals een tweede koelkast wordt gewoon opgeschreven. Kleding en dergelijke wordt nooit opgeschreven, want dit levert meer rompslomp voor hun op dan dat het wat oplevert.
Het klinkt misschien heel hard, maar de WSNP is waarschijnlijk een te lang traject op dit moment. Het aanvragen van een faillissement lijkt een snellere oplossing om van het beslag af te komen. Het is zeker niet netjes en de schuld blijft wel staan, maar de spullen worden niet direct meer verkocht. De curator heft namelijk op dat moment alle beslagen of voorgenomen verkopen op ten behoeve van alle schuldeisers. bij aanvraag van het faillissement kun je ook aangeven dat je graag in de WSNP terecht wilt komen. Op deze manier heb je misschien ademruimte. Jou man is niet meer in staat om zijn rekeningen te betalen en dus lijkt het bedrijf niet helemaal meer gezond te draaien.
Is over deze mogelijkheid al eens nagedacht?
Feitelijk gezien kijkt een belastingdeurwaarder echt nergens naar. Zo kunnen ze ook jou eettafel en andere meubelen meenemen, maar ook zij blijven mensen. Zo zullen ze niet aan de spullen van kinderen komen, maar overtollige boedel zoals een tweede koelkast wordt gewoon opgeschreven. Kleding en dergelijke wordt nooit opgeschreven, want dit levert meer rompslomp voor hun op dan dat het wat oplevert.
Het klinkt misschien heel hard, maar de WSNP is waarschijnlijk een te lang traject op dit moment. Het aanvragen van een faillissement lijkt een snellere oplossing om van het beslag af te komen. Het is zeker niet netjes en de schuld blijft wel staan, maar de spullen worden niet direct meer verkocht. De curator heft namelijk op dat moment alle beslagen of voorgenomen verkopen op ten behoeve van alle schuldeisers. bij aanvraag van het faillissement kun je ook aangeven dat je graag in de WSNP terecht wilt komen. Op deze manier heb je misschien ademruimte. Jou man is niet meer in staat om zijn rekeningen te betalen en dus lijkt het bedrijf niet helemaal meer gezond te draaien.
Is over deze mogelijkheid al eens nagedacht?