LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] informatie pleziervaartuig

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
huize.raaijmakers

informatie pleziervaartuig

Ongelezen bericht door huize.raaijmakers »

Vandaag ontving ik, als eigenaar of tot kort geleden eigenaar van een pleziervaartuig, een brief van de Belastingdienst over het verstrekken van informatie over het vaartuig.

Ondanks dat er bij vermeld staat dat ik verplicht ben deze informatie te verstrekken, staat er niet bij vermeld wat het doel hiervan is. Ook vraag ik mij af hoe de Belastingdienst aan deze informatie komt.

Voor zover ik weet vallen pleziervaartuigen buiten box 3 en is ook de vaarbelasting nog niet ingevoerd.

Weet iemand waarom de Belastingdienst deze informatie aan het opvragen is?

Kicoa

Re: informatie pleziervaartuig

Ongelezen bericht door Kicoa »

Men wil graag weten uit welke middelen je het vaartuig hebt bekostigd. De afgelopen jaren zijn ze langs veel jachthavens geweest en hebben boten en eigenaren genoteerd. Als je "plots" een pleziervaartuig van een ton hebt terwijl je gewoon een modaal inkomen hebt en nooit vermogen hebt opgegeven kan dit tot vragen leiden. Mogelijk is dit ook bij jou van toepassing?
Het vaartuig zelf is inderdaad geen box 3 vermogen.

huize.raaijmakers

Ongelezen bericht door huize.raaijmakers »

Haha, nee dat is niet het geval. Maar je kunt toch bijv ook gewoon een goede belegger zijn. Ik ken iemand die in 2 jaar een ton bij elkaar belegde. Of winnen met pokeren?

Wellicht nemen ze toch al een voorschot op de vaarbelasting...

Kicoa

Ongelezen bericht door Kicoa »

Tsja, ook de waarde van beleggingen hoort in box 3 thuis. Er zijn wel andere verklaringen ook hoor, erfenis uit het buitenland o.i.d. Zolang je kunt aantonen dat je vaartuig niet met zwart geld is gekocht is er weinig aan de hand.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Melden dat het reeds verkocht is,
De boot zelf is er niet meer dus geen controle mogelijk.

Verder zou dit korte, het is inmiddels verkocht voldoende en als ze meer willen weten hoor je dat wel en gelijk waarom.

Gesloten