LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Inhouden deel huurtoeslag door belastingdienst
Inhouden deel huurtoeslag door belastingdienst
'Over het jaar 2011 heb ik een schuld huurtoeslag. Destijds had ik een baan en kon ik net rondkomen. Nu in het jaar 2013 heb ik echter een uitkering van 879 euro per maand, desondanks is het volgens de belastingdienst tijd om terug te betalen. Ik heb aangegeven dat het mij niet lukt om te gaan betalen. Hierop heb ik weken geleden een formulier kwijtschelding/uitstel van betaling ingevuld en op de bus gedaan. Tot op de dag van gisteren niks meer van gehoord. Gisteren dus post van de belastingdienst met de mededeling dat mijn huidige huursubsidie wordt verlaagd met 126 euro per maand. Dat is overigens nog meer als ik het open staand bedrag deel door 24 maanden. Zonder mijn huursubsidie kan ik mijn woning niet betalen, wat is slim om te doen? Moet ik het overigens nog melden bij de sociale dienst van mijn gemeente?'
Re: Inhouden deel huurtoeslag door belastingdienst
Nog een keer het verzoekformulier opsturen met een bijgaand briefje dat je al eerder dit verzoek hebt gedaan???tonnick schreef:Zonder mijn huursubsidie kan ik mijn woning niet betalen, wat is slim om te doen?
De Sociale Dienst staat hier buiten.tonnick schreef:Moet ik het overigens nog melden bij de sociale dienst van mijn gemeente?'
@Snuffel1, beetje voorbarig...u heeft op zijn beloop gelaten. Dat kun jij helemaal niet beoordelen. Ik heb nooit langer dan een week gewacht met een reactie naar de belastingdienst. Als ik een formulier kwijtschelding/uitstel van betaling invul, dan mag ik hierop toch wel een reactie verwachten? Het formulier heet kwijtschelding/uitstel van betaling, dat het niet wordt kwijtgescholden lijkt mij inderdaad logisch. Plus komt er nog bij, het geld dat ze nu inhouden meer is dan het openstaand bedrag gedeeld door 24 maanden.
Het lijkt erop dat je sowieso het verkeerde formulier hebt ingeleverd (destijds). Zoals eerder aangegeven is er voor de Toeslagen geen kwijtschelding mogelijk en er zou enkel uitstel van betaling mogelijk zijn als je bezwaar indient tegen de gegevens waarop de terugvordering is berekend. Immers, je hebt het geld gekregen en achteraf gezien zou dat (evt gedeeltelijk) ten onrechte zijn. Dus wordt het gewoon terug gevraagd. Mocht je op het moment dat dit gedaan wordt niet in staat zijn om dit in één keer te doen, je komt altijd in aanmerking voor een standaard termijn regeling (hier hoor je ook bericht van te hebben gehad).
Als je dan ook niet in staat bent om aan deze voorwaarden te voldoen zou je een formulier 'Persoonlijke Betalingsregeling Toeslagen' moeten indienen. Het formulier wat jij aangeeft te hebben ingediend, is (als ik het goed heb) namelijk voor de terugvorderingen van Inkomstenbelasting. Hierom heb je dan waarschijnlijk ook geen reactie gehad.
Vervolgens gaat de belastingdienst bij geen of niet juiste reactie uit van het voorstel van de standaard regeling, die zegt dat als er binnen 6 weken geen of niet juiste reactie is geweest er wordt ingehouden op je huidige zelfde Toeslag.
Dit kan je niet tegenhouden ben ik bang, de Belastingdienst gaat er vanuit dat je namelijk evenveel mist, aangezien zij hetzelfde inhouden als dat je zelf per maand zou moeten betalen volgens de standaard regeling. het enige wat je nu eventueel kan doen is alsnog een Persoonlijke regeling aanvragen en hopen dat er iets mee gedaan kan worden...
Als je dan ook niet in staat bent om aan deze voorwaarden te voldoen zou je een formulier 'Persoonlijke Betalingsregeling Toeslagen' moeten indienen. Het formulier wat jij aangeeft te hebben ingediend, is (als ik het goed heb) namelijk voor de terugvorderingen van Inkomstenbelasting. Hierom heb je dan waarschijnlijk ook geen reactie gehad.
Vervolgens gaat de belastingdienst bij geen of niet juiste reactie uit van het voorstel van de standaard regeling, die zegt dat als er binnen 6 weken geen of niet juiste reactie is geweest er wordt ingehouden op je huidige zelfde Toeslag.
Dit kan je niet tegenhouden ben ik bang, de Belastingdienst gaat er vanuit dat je namelijk evenveel mist, aangezien zij hetzelfde inhouden als dat je zelf per maand zou moeten betalen volgens de standaard regeling. het enige wat je nu eventueel kan doen is alsnog een Persoonlijke regeling aanvragen en hopen dat er iets mee gedaan kan worden...
-
hallo allemaal .
De reactie te lezen zitten wij allemaal in zelfde schuitje ,je begint niets tegen de belasting dienst ,je moet betalen alles in een keer ,in mijn geval wilden ze niet mee werken aan een betaalregeling ,
In 2007 aanslag resultaat mijn auto verkocht tot op heden geen verwerking en noch een lekkere bekeuring er achter aan van diegene die mijn auto had gekocht en op mijn kenteken reed .(De belasting dienst weet van niets )
22-09 -2012 aangehouden tijdens mijn werkzaamheden of ik 1.700 wilde betalen ,contant betaald aan de snelweg .tot op heden geen verwerking .ik heb gelukkig een afschrift te plekke gekregen .
morgen 16 december 2013 einde verhaal als kleine ondernemer mijn werk kwijt door toedoen van de belasting ,weer mijn auto gepakt maar nu een auto van anderhalf jaar oud .en waar kan ik verhaal halen nergens .
Allemaal aanslagen van oud zeer zei de belasting deurwaarder .
volgens mijn boeking zijn die allemaal betaald vertel ik hem en laat hem de boeken zien
ik doe op advies een voorstel van maandelijks een bedrag te betalen .werd geweigerd de reden wordt niet gegeven door de belasting ontvanger ,maar bewijs matriaal van hun kant wordt er ook niet geleverd .
op advies van de deurwaarder samen vervolgens te gaan kijken met iemand of van de belasting dienst te gaan kijken wat er er toch mis is gegaan (geen post daar over zomaar een belasting deurwaarder voor de deur) ...blijkt dat de belasting dienst opper machtig is .en niet mee werkt aan veeel werk van hun kant ..
ik moet wel schrijven dat de belasting deurwaarder niet snapte dat ze betaal voorstel weigerden
De belasting deurwaarder is een héle vriendelijk man en zei dat hij zijn werk ook moest doen .dus auto wordt verkocht en iik blijf berooid achter .
volgens mij zijn ze zelf een auto garage begonnen.
Tja er zal mij veel dingen zijn ontgaan maar ik snap er niets meer van..
En dit in een tijdbestek van 6 weken waar op niemand reageerde van de belasting dienst pas vorig week kwam email en telefoongesprekken op gang.
ik had mijn mail en per post direct bezwaar verstuurd .mail hadden ze wel gekregen maar de post niet .
ra ra dubieuze praktijken belasting dienst randemeer zwolle
bedankt .
dit Verhaal wordt vervolgd
De reactie te lezen zitten wij allemaal in zelfde schuitje ,je begint niets tegen de belasting dienst ,je moet betalen alles in een keer ,in mijn geval wilden ze niet mee werken aan een betaalregeling ,
In 2007 aanslag resultaat mijn auto verkocht tot op heden geen verwerking en noch een lekkere bekeuring er achter aan van diegene die mijn auto had gekocht en op mijn kenteken reed .(De belasting dienst weet van niets )
22-09 -2012 aangehouden tijdens mijn werkzaamheden of ik 1.700 wilde betalen ,contant betaald aan de snelweg .tot op heden geen verwerking .ik heb gelukkig een afschrift te plekke gekregen .
morgen 16 december 2013 einde verhaal als kleine ondernemer mijn werk kwijt door toedoen van de belasting ,weer mijn auto gepakt maar nu een auto van anderhalf jaar oud .en waar kan ik verhaal halen nergens .
Allemaal aanslagen van oud zeer zei de belasting deurwaarder .
volgens mijn boeking zijn die allemaal betaald vertel ik hem en laat hem de boeken zien
ik doe op advies een voorstel van maandelijks een bedrag te betalen .werd geweigerd de reden wordt niet gegeven door de belasting ontvanger ,maar bewijs matriaal van hun kant wordt er ook niet geleverd .
op advies van de deurwaarder samen vervolgens te gaan kijken met iemand of van de belasting dienst te gaan kijken wat er er toch mis is gegaan (geen post daar over zomaar een belasting deurwaarder voor de deur) ...blijkt dat de belasting dienst opper machtig is .en niet mee werkt aan veeel werk van hun kant ..
ik moet wel schrijven dat de belasting deurwaarder niet snapte dat ze betaal voorstel weigerden
De belasting deurwaarder is een héle vriendelijk man en zei dat hij zijn werk ook moest doen .dus auto wordt verkocht en iik blijf berooid achter .
volgens mij zijn ze zelf een auto garage begonnen.
Tja er zal mij veel dingen zijn ontgaan maar ik snap er niets meer van..
En dit in een tijdbestek van 6 weken waar op niemand reageerde van de belasting dienst pas vorig week kwam email en telefoongesprekken op gang.
ik had mijn mail en per post direct bezwaar verstuurd .mail hadden ze wel gekregen maar de post niet .
ra ra dubieuze praktijken belasting dienst randemeer zwolle
bedankt .
dit Verhaal wordt vervolgd