LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Inkomensafhankelijke Combinatiekorting

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
rdenbleijker

Inkomensafhankelijke Combinatiekorting

Ongelezen bericht door rdenbleijker »

Hallo allen,

Ik zag al even snel dat hier op het forum al het een en ander aan kennis zat op belastingtechnisch vlak. Nu heb ik een vraag over de inkomensafhankelijke combinatiekorting waarvan ik hoop dat iemand mij kan helpen. Het volgende is namelijk het geval, dit zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen voor deze korting:
U hebt in 2013 minimaal 6 maanden een kind dat is geboren na 31 december 2000.
Dit kind staat in deze periode bij de gemeente ingeschreven op uw woonadres.
Bent u co-ouder en staat het kind ingeschreven op het woonadres van de andere ouder? Dan moet dat het kind ten minste 3 hele dagen per week bij uw huishouden horen.
Uw arbeidsinkomen is hoger dan € 4.814 of u krijgt de zelfstandigenaftrek (of kunt deze krijgen).
U hebt geen fiscale partner.
U hebt wel een fiscale partner maar uw arbeidsinkomen is lager dan dat van uw fiscale partner.
Mijn partner voldoet aan alle bovenstaande feiten behalve dat er geen €4814 verdient is in 2013 maar €4800. We praten dus over een tekort van €14 met als gevolg dat we niks terugkrijgen i.p.v. € 1.024 + 4% x (arbeidsinkomen - € 4.814). Daarnaast heeft mijn vriendin ook nog in januari voor een werkgever gewerkt alleen was dat een proefplaatsing vanuit het UWV en wordt dat dus ook niet gezien als loon maar als uitkering.

De werkgever van mijn vriendin heeft aangegeven dat ze het geen probleem vinden om haar €20 extra te geven over 2013 maar na controle geven zij aan dat ze de ingestuurde gegevens bij de Belastingdienst niet meer aan kunnen passen.

Nu ben ik er wel behoorlijk zuur van dat we vanwege €14 niet in aanmerking komen voor meer dan €1000 teruggave...

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben of nog een idee hebben hoe wij hier toch voor in aanmerking kunnen komen?

Alvast bedankt!

GJvdZ

Re: Inkomensafhankelijke Combinatiekorting

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik vrees van niet. Tenzij je nog een inkomstenpost kunt verzinnen uit 2013, maar dat lijkt me niet aannemelijk.

rdenbleijker

Ongelezen bericht door rdenbleijker »

Bedankt voor het snelle antwoord GjvdZ. Wat kan er bijvoorbeeld onder fooien, aandelenoptierechten en andere inkomsten uit loondienst die niet onder de loonheffing vielen gezet worden? Als management assistent is het natuurlijk niet aannemelijk om over fooien te beginnen lijkt me.. Aandelenrechten zijn er niet maar eventuele andere inkomsten, wat moet ik me daarbij voorstellen? Wellicht zie ik iets over het hoofd..

Kan dat bijvoorbeeld ook de vergoeding zijn die ze krijgt voor het trainen geven bij de club?

fisbel

Ongelezen bericht door fisbel »

U zult wat moeten bedenken in de sfeer van: overige inkomsten
Dat kan van alles zijn. Klusje voor de buurman, tuin voor iemand gedaan, noem maar op.
Of u zo te werk wilt gaan, is aan u.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Je geeft aan dat de huidige werkgever "de ingestuurde gegevens bij de Belastingdienst niet meer aan kunnen passen." Daar is dus weinig meer aan te doen. Bovendien, als dat alsnog zou worden aangepast zodat je ineens net boven de grens zit, dan zal dat wel zo opvallen bij de Belastingdienst, dat ze daar vast wel navraag naar gaan doen, omdat wel erg aannemelijk is dat dit alleen voor die korting is gebeurd.

Handiger is het dus om een andere bron van inkomsten te 'bedenken'.

hurdur

Ongelezen bericht door hurdur »

wat grappig,

ik heb precies het zelfde aan de hand alleen kwam ik 13 euro tekort

3 x nieuwe aangifte ingevuld 3 x afgwezen

heb van alles geprobeerd met " vergeten inkomen" zoals fooien freelancewerk klusjes etc etc

te weinig is te weing het blijkt

Gesloten