Ik zag al even snel dat hier op het forum al het een en ander aan kennis zat op belastingtechnisch vlak. Nu heb ik een vraag over de inkomensafhankelijke combinatiekorting waarvan ik hoop dat iemand mij kan helpen. Het volgende is namelijk het geval, dit zijn de voorwaarden om in aanmerking te komen voor deze korting:
Mijn partner voldoet aan alle bovenstaande feiten behalve dat er geen €4814 verdient is in 2013 maar €4800. We praten dus over een tekort van €14 met als gevolg dat we niks terugkrijgen i.p.v. € 1.024 + 4% x (arbeidsinkomen - € 4.814). Daarnaast heeft mijn vriendin ook nog in januari voor een werkgever gewerkt alleen was dat een proefplaatsing vanuit het UWV en wordt dat dus ook niet gezien als loon maar als uitkering.U hebt in 2013 minimaal 6 maanden een kind dat is geboren na 31 december 2000.
Dit kind staat in deze periode bij de gemeente ingeschreven op uw woonadres.
Bent u co-ouder en staat het kind ingeschreven op het woonadres van de andere ouder? Dan moet dat het kind ten minste 3 hele dagen per week bij uw huishouden horen.
Uw arbeidsinkomen is hoger dan € 4.814 of u krijgt de zelfstandigenaftrek (of kunt deze krijgen).
U hebt geen fiscale partner.
U hebt wel een fiscale partner maar uw arbeidsinkomen is lager dan dat van uw fiscale partner.
De werkgever van mijn vriendin heeft aangegeven dat ze het geen probleem vinden om haar €20 extra te geven over 2013 maar na controle geven zij aan dat ze de ingestuurde gegevens bij de Belastingdienst niet meer aan kunnen passen.
Nu ben ik er wel behoorlijk zuur van dat we vanwege €14 niet in aanmerking komen voor meer dan €1000 teruggave...
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben of nog een idee hebben hoe wij hier toch voor in aanmerking kunnen komen?
Alvast bedankt!