LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internetaankopen uit Amerika

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Glen K

Internetaankopen uit Amerika

Ongelezen bericht door Glen K »

In juni heb ik via Ebay een paar schoenen van €75,- (schoenen inclusief verzendkosten) gekocht. Toen de postbode aan de deur kwam werd mij even verteld dat ik extra moest betalen. Ik moest €29,10 extra betalen aan belastingen en inklaringskosten. Daarna kwam ik het volgende artikel tegen:

http://www.telegraaf.nl/overgeld/142152 ... per__.html

Ik ben met deze vraag toen naar het belastingkantoor geweest. Daar werd ik doorgewezen naar de douane. Ik ben toen naar de douane geweest en heb daar dezelfde vraag gesteld. Dit was mijn vraag: Hoe kan het dat ik extra moest betalen terwijl er volgens het krantenartikel al sinds 11 maart wijzigingen zijn doorgevoerd in de douanevrijstellingen? Dit konden ze mij ook niet bij de douane vertellen. Nu is mijn vraag: Is het wel terecht dat ik extra moest betalen? Zo niet, wat kan ik hier aan doen om het extra betaalde bedrag terug te krijgen? Bij wie moet ik zijn? Op deze manier wordt ik namelijk niks wijzer bij de belastingdienst en de douane :(

ruitenheer

Re: Internetaankopen uit Amerika

Ongelezen bericht door ruitenheer »

In de reacties op dit artikel staat:
Kennelijk een vakantiehulp aan het werk geweest? De bedoelde wijziging is opgenomen in Verordening 274/2008 van 17 maart 2008. Deze verordening is in werking getreden op 30 maart, doch is van toepassing met ingang van 1 december 2008 (artikel 2 van de verordening). Niet zo gek dus dat er nog niets bekend is.
Dus is het bedrag terecht geind.

SJZ

Re: Internetaankopen uit Amerika

Ongelezen bericht door SJZ »

Jaaaahaaaaa, De Telegraaf, da's pas een betrouwbare bron. Die krant lees je toch voor de roddels, toch niet voor serieuze informatie?

Gesloten