Gisteren zag ik mijn jaaropgave 2014 (via uitzendbureau). Hierbij hebben zij tot en met week 50 gerekend. De loonstrook van week 51 is fiscaal jaar 2015. Boekjaar 2014 is al afgesloten.
Voor mij is dit erg ongunstig omdat ik het eerste half jaar gestudeerd heb (minder inkomsten, meer aftrekposten). De loonheffing in de laatste weken is toch 250 euro, waar ik dit jaar dus een hoop van terug kan krijgen. In 2015 waarschijnlijk niet omdat ik het hele jaar werk.
Het lijkt mij tevens onlogisch, want volgens matching zouden de uren moeten vallen in het jaar waarop deze van toepassing zijn en niet op wanneer deze uitbetaald worden door het uitzendbureau. Anders zou je ook heel makkelijk kunnen frauderen met belastingen, toch?
In een reactie krijg ik te horen dat mijn opdrachtgever ervoor kiest 2 weken later te betalen en dat het boekjaar 2014 al is gesloten, dus dat ze hierin helaas niets in kunnen wijzigen.
Hebben zij gelijk of kan ik dit 'aanvechten'? Of moet ik gewoon mijn aangifte doen met mijn 'eigen' jaaropgaaf. Dus de aangifte handmatig tot en met 31/12/2014 invullen.
Kan mij toch een leuk zakcentje besparen
Iemand ervaring of tips?
Bij voorbaat dank!