LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaaropgave 2014 (loonbelasting) zonder december

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
CornelisK

Jaaropgave 2014 (loonbelasting) zonder december

Ongelezen bericht door CornelisK »

Goedendag,

Gisteren zag ik mijn jaaropgave 2014 (via uitzendbureau). Hierbij hebben zij tot en met week 50 gerekend. De loonstrook van week 51 is fiscaal jaar 2015. Boekjaar 2014 is al afgesloten.

Voor mij is dit erg ongunstig omdat ik het eerste half jaar gestudeerd heb (minder inkomsten, meer aftrekposten). De loonheffing in de laatste weken is toch 250 euro, waar ik dit jaar dus een hoop van terug kan krijgen. In 2015 waarschijnlijk niet omdat ik het hele jaar werk.
Het lijkt mij tevens onlogisch, want volgens matching zouden de uren moeten vallen in het jaar waarop deze van toepassing zijn en niet op wanneer deze uitbetaald worden door het uitzendbureau. Anders zou je ook heel makkelijk kunnen frauderen met belastingen, toch?

In een reactie krijg ik te horen dat mijn opdrachtgever ervoor kiest 2 weken later te betalen en dat het boekjaar 2014 al is gesloten, dus dat ze hierin helaas niets in kunnen wijzigen.

Hebben zij gelijk of kan ik dit 'aanvechten'? Of moet ik gewoon mijn aangifte doen met mijn 'eigen' jaaropgaaf. Dus de aangifte handmatig tot en met 31/12/2014 invullen.

Kan mij toch een leuk zakcentje besparen :)

Iemand ervaring of tips?

Bij voorbaat dank!

fisbel

Re: Jaaropgave 2014 (loonbelasting) zonder december

Ongelezen bericht door fisbel »

Of de geschetste gang van zaken regulier is, kan ik niet beoordelen. Het betreft hier boekhouding - loonadministratie. Een boekhouder werkzaam op de loonadministratie zou hier antwoord op kunnen geven.

Een 'eigen' jaaropgaaf is in elk geval uit den boze. De Belastingdienst krijgt jaaropgaven binnen. En plaatst deze jaaropgaven in de Vooringevulde Aangifte. Als u dan uw 'eigen' aangifte samenstelt, krijgt u problemen met de Belastingdienst, een dienst die slechts uitvoert en uitgaat van de gegevens die aangeleverd worden.

Brainless

Ongelezen bericht door Brainless »

Het moment van uitbetalen bepaald het jaar voor de inkomsten belasting.

Ik krijg bv mijn overuren/niet opgenomen vakantiedagen van 2014 betaald in januari 2015, dit staat dus op de jaaropgave van 2015.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Zal wel heel erg dom zijn maar ik heb nog geen enkele jaaropgave gehad van wie dan ook. Dat komt toch meestal later, tenzij uitzendbureaus er andere maatstaven op na mogen houden. Dat de loonstrook van week 51 op de jaaropgave van 2015 gesteld is lijkt mij in ieder geval totaal onjuist, oftewel: lees: geen goede boekhouding of controllers department om maar de Engelse termen van tegenwoordig te gebruiken. Het klopt in ieder geval niet.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

tenormin schreef:Zal wel heel erg dom zijn maar ik heb nog geen enkele jaaropgave gehad van wie dan ook. Dat komt toch meestal later, tenzij uitzendbureaus er andere maatstaven op na mogen houden. Dat de loonstrook van week 51 op de jaaropgave van 2015 gesteld is lijkt mij in ieder geval totaal onjuist, oftewel: lees: geen goede boekhouding of controllers department om maar de Engelse termen van tegenwoordig te gebruiken. Het klopt in ieder geval niet.
Nee ik kreeg afgelopen za mijn eerste al..Snel dat wel

tenormin

rozemarijntje schreef:
tenormin schreef:Zal wel heel erg dom zijn maar ik heb nog geen enkele jaaropgave gehad van wie dan ook. Dat komt toch meestal later, tenzij uitzendbureaus er andere maatstaven op na mogen houden. Dat de loonstrook van week 51 op de jaaropgave van 2015 gesteld is lijkt mij in ieder geval totaal onjuist, oftewel: lees: geen goede boekhouding of controllers department om maar de Engelse termen van tegenwoordig te gebruiken. Het klopt in ieder geval niet.
Bofkont :lol:

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

tenormin schreef:
rozemarijntje schreef:
Bofkont :lol:
snuffel1 schreef:Wees gerust want de online aangifte komt in maart beschikbaar pas dan kun je voor 2014 aangifte doen.
Schiet mij maar lek want het inkomen over 2014 is nog helemaal niet bekend.
Dacht ik ook, maar zijn toch bedrijven van de snelle Jelle, zo te lezen. :lol:

tenormin

eleven schreef: Dacht ik ook, maar zijn toch bedrijven van de snelle Jelle, zo te lezen. :lol:
Ben toch wel benieuwd welke instantie de super snelle Jelle is: sommigen laten je tot begin Maart in het ongewisse. Maar maakt dit jaar niet uit wat ik heb gelezen: 't mag een maand later, toch?? Dus Mei??

eleven

tenormin schreef:
eleven schreef: Dacht ik ook, maar zijn toch bedrijven van de snelle Jelle, zo te lezen. :lol:
Ben toch wel benieuwd welke instantie de super snelle Jelle is: sommigen laten je tot begin Maart in het ongewisse. Maar maakt dit jaar niet uit wat ik heb gelezen: 't mag een maand later, toch?? Dus Mei??

Vragen!

:shock:
rozemarijntje schreef:

tenormin

eleven schreef:
vragen!
Aan wie dan, zijn er erg veel (kleintjes weliswaar). Te klein, alleen niet voor de Belastingdienst . :mrgreen:

eleven

tenormin schreef:
eleven schreef:
vragen!
Aan wie dan, zijn er erg veel (kleintjes weliswaar). Te klein, alleen niet voor de Belastingdienst . :mrgreen:

Aan:
rozemarijntje schreef:

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Interpolis hiaat verzekering...( aanvulling wao)

Kan erook niks aan doen...ga er ook niet om liegen...het is zo..klaar...

Uwv is pas eind jan ergens,mans werk met loonstrook,ook eind vd mnd

Gesloten