LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kinderopvang toeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
trotsemama

kinderopvang toeslag

Ongelezen bericht door trotsemama »

hallo ik zit denk ik een beetje in de nesten tenminste zo zegt de belasting dienst dat,
mijn zoontje heeft in 2005 in een kinderopvang gezeten maar dat was maar een maandje, omdat hij alles bij elkaar huilde hjeb ik hem er weer af gehaald en heb ik de belasting 2 x een broef aangeschreven dat mijn zoontje er niet meer op zat. nu blijkt dus dat het hoofdkantoor van het kinderdag verblijf geld onterecht heeft ontvangen van 2006 dat gaat om 8430 euro,
ik kreeg de broef thuis van de belasting met dat bedrag erop en of ik het zou willen betalen, dus ik heb de belasting opgebeld en kreeg ik te horen dat ik dat zelf allemaal moet regelen want het is MIJUN verantwoording,
ik heb toen naar het kinderdag verblijf toe gebeld en heb tegen ze gezegd dat ze geld onterecht hebben ontvangen en ze zouden me terug bellen niet gedaan, ben er toen naar toe gweest en heb de brieven meegenomen die ik had gekregen van de bealsting en heb het ze laten zien ze zouden me terug bellen want de financiele afdeling was er niet! nooit terug gebeld en nu heb ik dus weer een broef van de belasting of ik het dus even voor 8 aug over wil maken. wat moet ik hier nou mee??? het is toch iets tussen de belasting dienst en het kinderdag verblijf moet ik dit nou betalen???

D1RK

Re: kinderopvang toeslag

Ongelezen bericht door D1RK »

Omdat dit rechtstreeks is gegaan is het niet controleerbaar voor U of ze betaalden!

Als U een eigen bijdrage voor slechts een maand had is dit Uw bewijs!

Als U vrijwillig dit rechtsstreeks deet is het uw verantwoording maar als verplicht niet!

Dus waarom kreeg U het niet en dan doorgeven?
U kunt wel een incasso buro inschakelen om het terug te krijgen,
de kosten moeten ze dan ook betalen, maar eerst dreigen met...
want als U officieel stopte moesten zij het wel controleren en ook doorgeven!

Afhankelijk wie wat doorgaf, en als U de belasting regelde moest U dat toen ook doen!
Maar meestal doen zij dat als service en dan zijn zij verantwoordelijk!

Omdat er teveel verschillende regelingen waren kan ik geen 100% betrouwbare uitspraak doen, maar incasso buro mag dus!
Directincasso doet het ook voor particulieren!

Ook de belastingdienst kan vaak adviseren wat er fout is gegaan en bij wie en hoe de officiele regels waren!

Mendoza

Re: kinderopvang toeslag

Ongelezen bericht door Mendoza »

Begrijp niet waarom je 2 keer een brief hebt geschreven. De belastingdienst neemt die niet in behandeling. Je moet als de situatie wijzigt een wijzigingsformulier of een wijziging via internet indienen. Dit staat ook op beschikkingen die je ontvangt. Wat je op dit moment het beste kunt doen is de belastingtelefoon bellen en vragen hoe je uitstel van betaling kunt regelen. Dit zal waarschijnlijk schriftelijk moeten. En dan als de donder achter dat kinderdagverblijf aan om aan te geven dat ze dat geld terug moeten storten.

Gesloten