| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kinderopvangtoeslag ja of nee?
Kinderopvangtoeslag ja of nee?
Mijn kinderen gaan al vanaf vlak na hun geboorte naar het kinderdagverblijf. Tot september 2009 had ik een vaste baan maar ben wegens reorganisatie in de ww terecht gekomen. Enige tijd later, februari dit jaar werd dit wegens een depressie de ziektewet. Ik heb al die tijd de kinderopvang door laten gaan, er vanuit gaande dat ik wel weer snel aan de slag zou gaan. Bovendien leek het mij onmogelijk een nieuwe baan te vinden met de kinderen thuis. Ik zou dan ook niet meteen aan de slag kunnen want dan zouden de kinderen weer op de ellelange wachtlijst moeten. Inmiddels zit de oudste op school en de jongste nog op het kdv. Ik heb een werkgever gevonden die mij wel wil helpen aan een baan binnen zijn bedrijf als ik weer volledig hersteld ben. Met het uwv heb ik afgesproken dat ik daar voorlopig op therapeutische basis aan de gang ga. Dat doe ik nu, ik werk 3 middagen per week en probeer dat steeds meer uit te breiden en dat gaat gelukkig redelijk goed. Ik ontvang nog gewoon een zw/uitkering van uwv en werk hier dus eigenlijk voor `spek en bonen`, in de hoop binnen enkele maanden weer volledig aan de slag te kunnen en met een vaste baan in het vooruitzicht. Ik werk wel maar verdien er dus niets mee vanwege mijn ziekte. Heb ik recht op kinderopvangtoeslag is nu d e grote vraag. Van de belastingdienst/site of telefoon word ik ook niet veel wijzer. Ben bang dat ik straks de toeslag over 2010 moet terug betalen en dan heb ik een probleem.
Groet Jolen
Groet Jolen
Re: Kinderopvangtoeslag ja of nee?
U heeft over 2009 zoiezo recht op de kinderopvangtoeslag. Voor 2010 telt volgens mij dat u aan uw reintegratie werkt bij uw nieuwe werkgever. Dan kunt u ook in aanmerking komen voor de kinderopvangtoeslag. In ieder geval vanaf het moment dat u weer bent gaan werken op therapeutische basis.