LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kopen parkeerplaats en verhuren

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
pompie

kopen parkeerplaats en verhuren

Ongelezen bericht door pompie »

Ik heb interesse om een parkeerplaats te kopen in een ander appartementencomplex dan waar ik in woon. Ik heb momenteel een koopwoning (appartement). Ik ben aan het onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om deze parkeerplaats te verhuren aangezien er veel vraag is naar parkeren hier in de buurt. Het is een ondergrondse parkeerplaats en staat los te koop.

Mijn vraag is of ik belasting moet betalen op de inkomsten uit de verhuur. Zitten er verder nog haken en ogen aan? Is het mogelijk de parkeerplaats op een of andere manier te koppelen aan mijn woning zodat ik niet een tweede hypotheek hoef te nemen de hypotheekrente wel kan aftrekken? Moet ik ook 1,2% betalen over de waarde van de parkeerplaats?

Bedankt en groet

Mendoza

Re: kopen parkeerplaats en verhuren

Ongelezen bericht door Mendoza »

Je hoeft geen belasting te betalen over de huurinkomsten. De parkeerplaats is niet te koppelen aan je woning. De parkeerplaats en de eventuele financiering (schuld) moeten worden opgegeven in box 3.

Gesloten