LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwijtscheldingsverzoek Waternet 2013

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Michelmg

kwijtscheldingsverzoek Waternet 2013

Ongelezen bericht door Michelmg »

Begin maart 2014, bij het verzoek tot kwijtschedling voor 2014, had ik ook weer een kwijtscheldingsverzoek voor het jaar 2013 ingediend.Want pas toen kwam ik er achter dat ik over 2013 niets ontvang had, terwijl ik wel in de veronderstelling leef dat ik een verzoek tot kwijtschelding wel ingestuurd had in 2013.
Vorig jaar rond deze tijd was ik ontzettend druk met mijn psychiatrische en suicidale vriendin en mijn 4 kinderen en werd geleefd door van alles en iedereen. Daardoor ben ik blijkbaar vergeten hier verder aandacht aan te geven, want op mijn verzoek tot kwijtschelding heb ik nooit iets vernomen, echter dat had toen zeker niet mijn aandacht door alle drukte.
Nu kreeg ik vandaag een brief dat mijn verzoek voor 2013 is afgewezen, op grond van het feit dat de aanslag minimaal drie maanden voorafgande aan mijn verzoek om kwijtschelding is betaald.

Weet iemand hoe ik hiertegen bezwaar aan kan tekenen. ?
Qua inkomenseis val ik onder de norm, dus dat is het niet, dit is gewoon een juridische protocol en is mijns inzien ambtshalve gewoon afgewezen, volgen van de regeltjes en niet kijken naar de mensen en hun omstandigheden.

Jantje7

Re: kwijtscheldingsverzoek Waternet 2013

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U wilt alsnog kwijtschelding voor een opgelegde en betaalde aanslag 2013? En nu vindt u het raar dat dit verzoek wordt afgewezen?
U kunt natuurlijk altijd bezwaar indienen, maar zeer waarschijnlijk vergeefse moeite...

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Nu kreeg ik vandaag een brief dat mijn verzoek voor 2013 is afgewezen, op grond van het feit dat de aanslag minimaal drie maanden voorafgande aan mijn verzoek om kwijtschelding is betaald.
Is toch perfect als het betaald is, dus heb je het kunnen betalen, omdat het nu pas opvalt?

gilas

Ongelezen bericht door gilas »

Michelmg schreef:Qua inkomenseis val ik onder de norm, dus dat is het niet, dit is gewoon een juridische protocol en is mijns inzien ambtshalve gewoon afgewezen, volgen van de regeltjes en niet kijken naar de mensen en hun omstandigheden.
Waarom zouden ze naar iemands omstandigheden moeten kijken.
Daarnaast als je met terugwerkende kracht kwijtschelding had willen hebben,dan ben je te laat want dat kan tot 3 maanden nadat je betaald hebt.

http://www.gblt.nl/overig/regels-en-voo ... lding.html
Regels en voorwaarden
Het heeft geen zin om kwijtschelding aan te vragen, als:
U de aanslag langer dan 3 maanden geleden betaald heeft
En verder ben ik het met eleven en jantje eens,je kon het blijkbaar op dat moment wel betalen anders had je er wel aangedacht.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Michelmg schreef:Begin maart 2014, bij het verzoek tot kwijtschedling voor 2014, had ik ook weer een kwijtscheldingsverzoek voor het jaar 2013 ingediend.Want pas toen kwam ik er achter dat ik over 2013 niets ontvang had, terwijl ik wel in de veronderstelling leef dat ik een verzoek tot kwijtschelding wel ingestuurd had in 2013.
Vorig jaar rond deze tijd was ik ontzettend druk met mijn psychiatrische en suicidale vriendin en mijn 4 kinderen en werd geleefd door van alles en iedereen. Daardoor ben ik blijkbaar vergeten hier verder aandacht aan te geven, want op mijn verzoek tot kwijtschelding heb ik nooit iets vernomen, echter dat had toen zeker niet mijn aandacht door alle drukte.

Weet iemand hoe ik hiertegen bezwaar aan kan tekenen. ?
Qua inkomenseis val ik onder de norm, dus dat is het niet, dit is gewoon een juridische protocol en is mijns inzien ambtshalve gewoon afgewezen, volgen van de regeltjes en niet kijken naar de mensen en hun omstandigheden.
er worden dingen bijgehaald die er niet toe doen, je hebt betaald, dus klaar toch.

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

Michelmg schreef:Weet iemand hoe ik hiertegen bezwaar aan kan tekenen. ?
Bij de afwijzing moet de mogelijkheid van administratief beroep bij het College van B&W worden genoemd. Dit beroep zul je wel binnen 10 dagen moeten indienen en tegen de beslissing op dit beroep is geen beroep bij de belastingrechter mogelijk.

eleven

ArneLH schreef:
Michelmg schreef:Weet iemand hoe ik hiertegen bezwaar aan kan tekenen. ?
Bij de afwijzing moet de mogelijkheid van administratief beroep bij het College van B&W worden genoemd. Dit beroep zul je wel binnen 10 dagen moeten indienen en tegen de beslissing op dit beroep is geen beroep bij de belastingrechter mogelijk.

Ook als de aanslag al betaald is?

ArneLH
Contacteer:

Bedoel je het administratief beroep of het beroep bij de rechter?

eleven

ArneLH schreef:Bedoel je het administratief beroep of het beroep bij de rechter?

Het administratief beroep bij B & W.
De aanslag is toch betaald, hoe kan je dan nog in beroep gaan?

ArneLH
Contacteer:

Ik zeg alleen dat je in beroep kunt gaan, niet dat dat beroep succesvol zal zijn ;)

eleven

ArneLH schreef:
Ik zeg alleen dat je in beroep kunt gaan, niet dat dat beroep succesvol zal zijn
;)
En ik vraag gewoon, tegen wat wil hij in beroep gaan als hij de aanslag al lang heeft betaald?

Gesloten