LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kwijtscheldingsverzoek Waternet 2013
kwijtscheldingsverzoek Waternet 2013
Begin maart 2014, bij het verzoek tot kwijtschedling voor 2014, had ik ook weer een kwijtscheldingsverzoek voor het jaar 2013 ingediend.Want pas toen kwam ik er achter dat ik over 2013 niets ontvang had, terwijl ik wel in de veronderstelling leef dat ik een verzoek tot kwijtschelding wel ingestuurd had in 2013.
Vorig jaar rond deze tijd was ik ontzettend druk met mijn psychiatrische en suicidale vriendin en mijn 4 kinderen en werd geleefd door van alles en iedereen. Daardoor ben ik blijkbaar vergeten hier verder aandacht aan te geven, want op mijn verzoek tot kwijtschelding heb ik nooit iets vernomen, echter dat had toen zeker niet mijn aandacht door alle drukte.
Nu kreeg ik vandaag een brief dat mijn verzoek voor 2013 is afgewezen, op grond van het feit dat de aanslag minimaal drie maanden voorafgande aan mijn verzoek om kwijtschelding is betaald.
Weet iemand hoe ik hiertegen bezwaar aan kan tekenen. ?
Qua inkomenseis val ik onder de norm, dus dat is het niet, dit is gewoon een juridische protocol en is mijns inzien ambtshalve gewoon afgewezen, volgen van de regeltjes en niet kijken naar de mensen en hun omstandigheden.
Vorig jaar rond deze tijd was ik ontzettend druk met mijn psychiatrische en suicidale vriendin en mijn 4 kinderen en werd geleefd door van alles en iedereen. Daardoor ben ik blijkbaar vergeten hier verder aandacht aan te geven, want op mijn verzoek tot kwijtschelding heb ik nooit iets vernomen, echter dat had toen zeker niet mijn aandacht door alle drukte.
Nu kreeg ik vandaag een brief dat mijn verzoek voor 2013 is afgewezen, op grond van het feit dat de aanslag minimaal drie maanden voorafgande aan mijn verzoek om kwijtschelding is betaald.
Qua inkomenseis val ik onder de norm, dus dat is het niet, dit is gewoon een juridische protocol en is mijns inzien ambtshalve gewoon afgewezen, volgen van de regeltjes en niet kijken naar de mensen en hun omstandigheden.
Re: kwijtscheldingsverzoek Waternet 2013
U wilt alsnog kwijtschelding voor een opgelegde en betaalde aanslag 2013? En nu vindt u het raar dat dit verzoek wordt afgewezen?
U kunt natuurlijk altijd bezwaar indienen, maar zeer waarschijnlijk vergeefse moeite...
U kunt natuurlijk altijd bezwaar indienen, maar zeer waarschijnlijk vergeefse moeite...
Is toch perfect als het betaald is, dus heb je het kunnen betalen, omdat het nu pas opvalt?Nu kreeg ik vandaag een brief dat mijn verzoek voor 2013 is afgewezen, op grond van het feit dat de aanslag minimaal drie maanden voorafgande aan mijn verzoek om kwijtschelding is betaald.
Waarom zouden ze naar iemands omstandigheden moeten kijken.Michelmg schreef:Qua inkomenseis val ik onder de norm, dus dat is het niet, dit is gewoon een juridische protocol en is mijns inzien ambtshalve gewoon afgewezen, volgen van de regeltjes en niet kijken naar de mensen en hun omstandigheden.
Daarnaast als je met terugwerkende kracht kwijtschelding had willen hebben,dan ben je te laat want dat kan tot 3 maanden nadat je betaald hebt.
http://www.gblt.nl/overig/regels-en-voo ... lding.html
En verder ben ik het met eleven en jantje eens,je kon het blijkbaar op dat moment wel betalen anders had je er wel aangedacht.Regels en voorwaarden
Het heeft geen zin om kwijtschelding aan te vragen, als:
U de aanslag langer dan 3 maanden geleden betaald heeft
er worden dingen bijgehaald die er niet toe doen, je hebt betaald, dus klaar toch.Michelmg schreef:Begin maart 2014, bij het verzoek tot kwijtschedling voor 2014, had ik ook weer een kwijtscheldingsverzoek voor het jaar 2013 ingediend.Want pas toen kwam ik er achter dat ik over 2013 niets ontvang had, terwijl ik wel in de veronderstelling leef dat ik een verzoek tot kwijtschelding wel ingestuurd had in 2013.
Bij de afwijzing moet de mogelijkheid van administratief beroep bij het College van B&W worden genoemd. Dit beroep zul je wel binnen 10 dagen moeten indienen en tegen de beslissing op dit beroep is geen beroep bij de belastingrechter mogelijk.Michelmg schreef:Weet iemand hoe ik hiertegen bezwaar aan kan tekenen. ?
ArneLH schreef:Bij de afwijzing moet de mogelijkheid van administratief beroep bij het College van B&W worden genoemd. Dit beroep zul je wel binnen 10 dagen moeten indienen en tegen de beslissing op dit beroep is geen beroep bij de belastingrechter mogelijk.Michelmg schreef:Weet iemand hoe ik hiertegen bezwaar aan kan tekenen. ?
Ook als de aanslag al betaald is?
Bedoel je het administratief beroep of het beroep bij de rechter?
ArneLH schreef:Bedoel je het administratief beroep of het beroep bij de rechter?
Het administratief beroep bij B & W.
De aanslag is toch betaald, hoe kan je dan nog in beroep gaan?
Ik zeg alleen dat je in beroep kunt gaan, niet dat dat beroep succesvol zal zijn
En ik vraag gewoon, tegen wat wil hij in beroep gaan als hij de aanslag al lang heeft betaald?ArneLH schreef:Ik zeg alleen dat je in beroep kunt gaan, niet dat dat beroep succesvol zal zijn