LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lijfrente Afgekocht wat nu ?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Ricardo123

Lijfrente Afgekocht wat nu ?

Ongelezen bericht door Ricardo123 »

Beste mensen,

Ik heb een lijfrente polis afgekocht en dat geld inmiddels ontvangen. Dit is gebeurd in 2007. Op dit moment woon ik in het buitenland en heb dit geld dan ook laten overmaken op deze rekening. Ik heb in verband met mijn studie een vrij hoge schuld, 300000 euro. En ik heb omdat ik bijna niet gewerkt heb in nederland(studie) nog nooit aangifte gedaan.

Nu is mijn vraag hoe deze lijfrentepolis belast wordt en of je met zo'n hoge studie schuld uberhaupt wel belasting moet betalen hierover? Ik heb inmiddels begrepen omdat ik het geld in 2007 heb ontvangen ook volgend jaar pas belast gaat worden? Dus een andere vraag is kan ik ook vanuit het buitenland hier aangifte over doen ?

Ik weet het is een beetje ingewikkeld maar ik hoop dat de mensen die hierover verstand hebben mij toch in leken taal kunnen uitleggen hoe en wat.

Alvast bedankt

Ricardo

Bor Komorovski

Re: Lijfrente Afgekocht wat nu ?

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Driehonderdduizend euro studieschuld? Dat lijkt me nogal veel. Waar heb je gestudeerd, drie studies aan Harvard of INSEAD gedaan of zo?

Ik hoop dat je voor de eerdere premies geen aftrek hebt geclaimd maar dat zal wel niet als je niet in Nederland gewerkt hebt. Voor mij is het al een hele tijd geleden dat ik me hiermee bezighield, maar volgens mij zal de lijfrente voor jou gewoon in box 1 vallen en daar belast worden. Je schuld doet hier niet ter zake, daar wordt geen rekening mee gehouden.

Gesloten