LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobiele telefoon werknemer als aftrekpost

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Paul05

Mobiele telefoon werknemer als aftrekpost

Ongelezen bericht door Paul05 »

Ik werk in een branche waar het belangrijk is om up to date te blijven met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van mobiele applicaties. Een top of the line mobiele telefoon is daarbij wenselijk. Ik vroeg mij af of het redelijk was om mijn werkgever om een bijdrage te vragen. Mijn werkgever geeft geen werktelefoons aan werknemers, maar is er een manier waarop een bijdrage aan een telefoon fiscaal aftrekbaar is voor mijn werkgever en daardoor aantrekkelijk?

Ik heb al rondgekeken op de website van de belastingdienst, maar ik snap er niet veel van en ik weet niet waar ik moet zoeken. Ook een Google zoektocht heeft niets bruikbaars opgeleverd.

sjohie

Re: Mobiele telefoon werknemer als aftrekpost

Ongelezen bericht door sjohie »

Paul05 schreef:Ik werk in een branche waar het belangrijk is om up to date te blijven met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van mobiele applicaties. Een top of the line mobiele telefoon is daarbij wenselijk. Ik vroeg mij af of het redelijk was om mijn werkgever om een bijdrage te vragen. Mijn werkgever geeft geen werktelefoons aan werknemers, maar is er een manier waarop een bijdrage aan een telefoon fiscaal aftrekbaar is voor mijn werkgever en daardoor aantrekkelijk?

Ik heb al rondgekeken op de website van de belastingdienst, maar ik snap er niet veel van en ik weet niet waar ik moet zoeken. Ook een Google zoektocht heeft niets bruikbaars opgeleverd.
Zoek je een aftrekpost voor je werkgever, of voor jezelf?

Paul05

Ongelezen bericht door Paul05 »

sjohie schreef:Zoek je een aftrekpost voor je werkgever, of voor jezelf?
In eerste instantie voor mijn werkgever, maar als het ook voor mijzelf kan ben ik daar ook wel benieuwd naar.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Het zijn toch gewoon bedrijfsmiddelen? Je moet hoogstens aantonen dat het vooral voor het werk wordt gebruikt. Maar dat is vrij makkelijk aan te tonen door alleen mobiele telefoons te gebruiken voor het werk.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

als je een telefoon nodig hebt voor het werk, waarom geeft de werkgever die dan niet gewoon?

Gesloten