Ik heb van 1990 tot begin januari 1996 in belgie gewoond en was met een belgische man getrouwd.Zelf ben ik nederlandse.
Wij zijn toen gaan scheiden,ik ben toen teruggegaan naar nederland waar ik nu nog woon.
In 1998 is mijn belgische man overleden,op dat moment was de echtscheiding nog steeds niet uitgesproken,omdat we er over de kinderen niet uit konden komen.
Afgelopen week kreeg ik een aanslag van de belgische belastingdienst die het had doorgestuurd naar de nederlandse belastingdienst van 12.226,00 euro,dit gaat over de periode van 1996 tot 1998,persoonsbelasting,oftewel inkomstenbelasting,die mijn man nooit betaald heeft,ik wist daar helemaal niets vanaf.Kan de nederlandse belastingdienst mij dit dwingen om dit te betalen,aangezien ik al sinds januari 1996 niet meer in belgie woon,en daar geen inkomsten had.
Wie kan mij helpen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Moet ik deze aanslag betalen?
Re: Moet ik deze aanslag betalen?
In dit geval is het denk ik verstandig om direct een belastingconsulent in te schakelen. ook is het misschien raadzaam om bij de nederlandse en belgische belastingdienst te informeren wat voor bewijsstukken je moet laten zien, om te bewijzen dat je dit niet hoeft te betalen.
Dus zo snel mogelijk gegrond bezwaar maken.
Kom je erachter dat het toch betaald moet worden, dan een betalingsregeling treffen.
Dus zo snel mogelijk gegrond bezwaar maken.
Kom je erachter dat het toch betaald moet worden, dan een betalingsregeling treffen.